söndag 3 februari 2013

Vem?

Vem är det som ska okej:a innehållet på de sociala mediesidorna?
Statusar, bilder, blogginlägg och dylikt?
Det är väl upp till var och en vad man uppdaterar om/med.

När jag hade FB fanns det vissa som uppdaterade FÖR MIG ointressanta saker, enkelt, jag bockade för att jag inte ville se deras statusar osv eller så tog jag bort dem som vän.
Instagram har jag gjort privat av samma anledning.

Min blogg och Instagram är mestadels till för mig själv,
jag älskar att skriva och för mig är det en typ av avslappning och lite terapi att kunna sitta ner i lugn och ro för och printa ner tankar osv.
Instagram älskar jag...jag älskar att titta på andras bilder, allt från träning/kost till bebisbilder och massa annat, det liksom funkar som inspiration för mig.
Det som inte intresserar mig väljer jag bort, enkelt!


Varför har ni blogg, Instagram, FB och dylikt?


Jag tycker också att det är väldigt intressant hur man väljer att tolka vissa saker som skrivs på nätet.
I skrift kan ju saker och ting tolkas på det mest roliga sätt.
Jag har fått förfrågningar om blogginlägg som jag skrivit och de har blivit tolkade på ett helt annat sätt än vad som var menat,
det tycker jag är intressant.

Förut när bloggen var låst kände jag mig mer avslappnad att skriva om vissa ämnen då jag hade koll på vilka som läste mina rader,
det var människor (de flesta) som för mig ALDRIG skulle låta tolkningarna sväva långt utanför gränserna.
Människor som kunde läsa och tolka inläggen med glimten i ögat emellanåt.

Vaken bebis...

Tjo!!!

2 kommentarer:

  1. Bloggen har jag för min egen skull
    Men visst är det kul att få feedback på det man skriver också :)

    Facebook skaffade jag för att ha kontakt med släkten som inte bor här
    Nu skriver jag i forum med andra föräldrar som förlorat sina barn och det är det jag använder der mest till :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker absolut att man ska få vara fri att dela vad man vill på sociala medier (inom lagens gränser) eftersom läsare alltid står fria att använda selektivt läsande och kritiskt tänkande. MEN jag personligen kan tyvärr inte låta bli att bli påverkad negativt av vissa saker (ignorans, kränkningar och orättvisor bl.a) och har därför valt att hoppa av FB. Jag har länge varit trött på "Träsket" och har äntligen avslutat...

    Nu har jag återgått till ett mer aktivt bloggande i stället (som tidigare) och fortsätter i låst form, eftersom jag inte vill vara för synlig med tanke på mitt tidigare (och ev. framtida) arbete. Bloggandet fungerar som en dagbok för mig där jag kan dela vardagen med nära, kära och utvalda, trots att det är många mil emellan oss...

    Välkomna över till Norge om ni är nyfikna! Maila till holmbom@hotmail.com om ni vill få tillgång till svorskafamiljen.blogspot.com

    Kram

    SvaraRadera