fredag 1 februari 2013

Tjingeling!


Friday it is!
Solen skiner och det är ju UNDERBART härligt, men en nackdel med det är mina skitiga fönster.
Jisses vad de är skitiga...
Får nog ta hit mammsen inom en snar framtid.

Började dagen med den obligatoriska väg & mätningen.
Vågen pekar fortfarande neråt (-1kg till) och måttbandet kan dras åt ytterligare (-1cm till) och allt detta trots en katastrofal vecka.
Jag får vara nöjd med tanke på förutsättningarna denna vecka.

Sen har jag plockat lite här och där, Engla fixade lunchen (moussakka), vikt sängkläder, laddat en maskin med tvätt och tjattrat med Nilla som kom på besök.
Här ska planeras utgång minsann.
Det ser jag verkligen fram emot...sitta och tjattra, dricka goda drinkar och svänga sina lurviga.

Hon hade även prelbokat en stuga i Björnrike till nästa säsong (man måste ligga med om man ska få den stugan man vill) och det ska bli underbart härligt att ha något att se fram emot.
Planen är att Emil ska åka slalom för första gången då också. Han var ju inte så glad i år då Engla fick åka men inte han.
Elvin får nöja sig med pulkan eller snowracern ett år till.

För tillfället sussar grabbarna middag, Engla spelar på min gamla telefon (numer hennes) och jag printar ner några meningslösa rader här,
men enligt statistiken så gillar ni att läsa även om raderna saknar intressant innehåll.

Lille Emil fortsätter att imponera på mig.
Idag har han inte haft blöja på hela förmiddagen, tog på honom en när han skulle sova så får vi se om den är torr eller inte när han vaknar,
men han får fortsätta gå utan under eftermiddagen också.
(det har han gjort hela veckan efter dagis)
Det har funkat kanon!
Han är verkligen superduktig min Lille kille.
Enda missödet vi varit med om var häromdagen när han lekte i Englas rum och glömde bort sig, men 1 gång är ingen gång ju.





Ha en trevlig helg kära Läsare! 








3 kommentarer:

  1. Hallå där! :) Får man hänga med o svänga sina lurviga eller e de ofint o bjuda sig själv... ;)

    Ha en underbar Fredag vännen.

    Massor med kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hörrödu C!
      Du är liksom självskriven ;0)

      Detsamma...slå inte ihjäl karl nu och ät för mig också!

      STOR kram

      Radera