tisdag 5 februari 2013

Dagarna går och går

Jag fullkomligt älskar att vara hemma med mina juveler,
men det börjar kännas aningens monotomt att varje dag göra samma saker.
Det känns som att jag inte gjort annat än ammat och varit gravid de senaste åren (vilket jag också har)
Jag kan inte annat än beundra Er som har fler barn än mig och som har gjort detta i dubbelt så många år som jag.
All cred till Er!!!

Jag antar att Patriks jobbsituation bidrar till att jag känner som jag gör.
Skulle han vara hemma varje dag skulle ju utrymmet för egna aktiviteter och liknande vara större och då skulle antagligen jag känna mig mer tillfreds.
Nu menar jag inte partaj och dylikt,
utan t.ex gymmet, simhallen, promenader och visst kan man göra mycket av detta även när man har barnen,
MEN det är även skönt att göra saker utan dem.

Samtidigt är jag otroligt glad över att bo i Sverige där vi har den här möjligheten att få vara hemma med barnen så länge.
Skulle kännas hemskt och behöva anlita en typ Nanny när bebisen är 3-4 månader pga att man måste ut i arbetslivet igen.

Någonting mer jag längtar efter är V Å R E N ! ! !
Vintern är jätte fin på sitt sätt och jag älskar den,
men jag tycker den är aningen lång här i kära Svedala...men bara Mars kommer så brukar det ju vända och bli varmare, eller hur?
Där är vi snart!


Hoppas ni haft en fin dag!!!




1 kommentar:

  1. Jag känner verkligen igen den dubbla känslan, Jessica...

    SvaraRadera