måndag 19 mars 2012

Hällefors VC

Där har vi spenderat eftermiddagen idag, min älskade Dotter & Jag.
Fick tele tid vid 13.30 och då hänvisade de till Lindesberg pga att alla läkartider var uppbokade,
det andra alternativet var att en sköterska skulle ta sig en titt på Sessan.
Jag valde alt. 2 då jag VÄGRAR sitta i Lindesberg timme efter timme.
Väl där blev väntan inte alls speciellt lång,
ca 15 min kanske.
Sen kom sköterskan och slog ett getöga på dottern, konstaterade att det behövdes samråd med läkare och ett CRP blodprov.
Vips så hade de bokat in oss hos en Dr.
Vi gick till labb,
inte en alldeles lätt sak att sticka Engla i fingret vill jag lova.
(detta var första gången för henne)
Hon var fullkomligt vansinnig på mig, sköterskorna och Dr som bestämt att ett blodprov behövde tas. 
Lyckades ta sig loss från  min famn och sprang ut till entren i ren förtvivlan,
ställde sig i ett hörn och ulkade och försökte andas lugnt.
Till slut lyckades jag iaf övertala henne att vi måste gå och hämta hennes jacka och stövlar som hon sprungit ifrån inne på labbet.
Väl där så fanns inget alternativ än att jag fick stålsätta mig,
krama henne hårt, pussa på henne och låta en sköterska hjälpa mig att hålla henne medan en annan stack.
Vips så blev hon knäpptyst!
Men ALDRIG att hon erkänner att det inte var så farligt.
Mina tårar var nära flera gånger.
Stackars lilla tjej...jag vet ju hur hemskt jag tycker det är med det där jävla sticket.
Sen var det dags att vänta på Dr som av förklarliga skäl hamnat efter i schemat.
CRP:et såg bra ut men en pencillin kur blev det för prinsessan.

Skönt iaf att vi slapp Lindesberg och framförallt skönt att Sessan inte är påverkad av feber och elände.
Får hoppas att pencillinet gör susen.

Det var denna Måndag det...
Imorgon är det tränings tisdag, får se hur jag får ihop det då Engla ska vara hemma från dagis.
Är hon feberfri får hon nog följa med till gymmet.
Benen ska få sig en omgång och lite mage.

Ha en TREVLIG kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar