tisdag 28 februari 2012

Järntabletter!

MÅSTE vara jävulens påfund.
Har alltid haft super bra Hb värde när jag varit gravid, men nu för tiden mäter de tydligen även depåerna och det värdet va visst inte så bra.
Ordinerad att äta 1 tabl./dag Neferix eller vad fasen det heter.
S K I T är det i alla fall.
Blir och må illa och får kräkas av dessa vilket känns mindre kul.
Måste ringa BM imorgon och fråga om det finns något alternativ till dessa tabletter.
Hb värdet verkade vara bra iaf, hon sa inget om det, men ferritin värdet låg på 16 som enligt vissa är okej för en gravid och en del påstår att det är alldeles för lågt.
Vilket stämmer kan man ju undra?
Det är ju trots allt barnmorskor som ger så olika direktiv, går inte alla BM´s samma utbildning?
Vem ska man fråga om inte BM?
G A H
Jaja, det löser sig såklart, men det är frustrerande.


Idag tillbringade vi f.m hos Sandra, Fanny & Felix.
Åkte dit när jag lämnat Englis på dagis, så det blev en frukost dejt.
Mycket trevligt var det i alla fall.
Känns alltid så avslappnat med Sandra tycker jag, hon bara liksom är, precis som jag,
liksom inga krusiduller.

Imorgon är det ÄNTLIGEN dags att fylla på gymkortet igen.
Gruppträningen har jag TYVÄRR blivit rekommenderad att skippa under graviditeten pga av hopp och att vissa övningar påverkar livmodern negativt.
Trodde Core kunde funka,
men icke det heller då jag läst mig till info på nätet från instruktörer. 
(är alldeles för skraj för att  förstöra magmusklerna)
Finns ju trots allt en hel del annan träning.
Har inte tränat sen jul uppehållet på Hälsan och det känns SKIT på ren svenska, men hälsan går i första hand, visst är det så.
Ville verkligen inte riskera infektion i såren eller förstöra läknings processen,
men nu är det läkt och då ska det ju inte vara några som helst problem att träna igen.
Så,
NU KÖR VI!









2 kommentarer:

  1. Mitt ferritin värde låg också på 16 men jag ska äta 1 tablett varannan dag ...

    SvaraRadera
  2. När jag var gravid å fick jag hjälp med hur jag skulle träna av en personlig tränare som själv fött fyra barn.Hon avrådde mig starkt från magträning då hon själv skadat sig tidigare pga det.så du gör rätt i att skippa den:)Hon har också skrivit en bok om gravidträning och massa tips som du kan få av mig om du vill-tar med den nästa gång jag ska till hfs isf:)

    Kram!

    SvaraRadera