tisdag 26 juli 2011

~Vänskap~

Jag begär inte speciellt mycket i en vänskaplig relation egentligen, men något jag verkligen kräver är ärlighet.
Ljug, och då kan du anse din tid som min Vän förbrukad.
Det finns inga lögner som är "bättre" eller "mindre" allvarliga...En lögn är en lögn!
Oftast är det själva ljugandet som sårar, inte VAD man ljög om.

Hellre ett ÄRLIGT nej än ett FALSKT ja!

Dessutom kommer man sällan undan med att ha ljugit, det kommer liksom oftast fram, även om det tar tid ibland...men när det väl kommer fram så är det Bye Bye!
Jag tycker att det är en stor svaghet om man ljuger, och ett bevis på feghet!
Nej, säga vad man tycker och sen stå för det, det är min melodi...

Självklart är ingen felfri, icke jag heller...jag har dragit en och annan lögn i mina dagar, men det har varit läropengar och absolut inget jag är stolt över.
Men det har trots allt fått mig att HATA lögner, stora som små så jag anser det som något positivt ändå.
Jag kan ju liksom ändå inte ta tillbaka dem...

Min magkänsla säger att jag inom kort kommer att få sålla bort vissa pga lögner...please...bevisa mig motsatsen!

Fortsätter nog detta inlägg lite sneare...nu står det lunch på schemat!

1 kommentar: