fredag 17 september 2010

~Örebro~

Det började redan i Okq8 korset i Hfs,
en gubbe som svängde rätt ut mitt framför oss...
Han måste ha varit antingen FULL eller alldeles för gammal för att köra bil.
Vi lyckades iaf unvika krock...
Englas kommentar:

-Faster, det är bara att köra fort över han

Tur att det är åldergräns på körkort!!!

Sen tuffade vi vidare mot Örebro...
In på Panduro en snabbis för lite småkraffs,
sen IKEA,
hämtade bordet för att sedan ställa oss i kön som inte var KORT,
när vi väl nästan va framme hör vi i högtalarn:

-Tyvärr kan vi endast ta emot kontanter för tillfället...

Vem fan har kontanter i dagens samhälle?
Inte jag iaf...kanske någon tjuga el. hundring ibland men det är sällan.
Det var bara att ställa ifrån sig bordet och gå ut.
Lagom med lite lunch kände jag,
eftersom mitt blodsocker sjönk drastiskt och även så på min Dotter.
Ingen av oss pallar att skjuta för mycket på mattiderna...
Vi blir liksom lite lätt tjuriga =/
Så ett stopp på MAX fick det bli,
de har iaf liiite nyttigare alternativ...
GAH, vad gott med mat...

Sen in på Marieberg för att ta ut KONTANTER och köpa pärlor + pärlplatta
till min Prinsessa...
För det hade de tydligen slutat med på IKEA i Örebro?! =/
Back to IKEA...
Sprang in genom utgången för att hämta bordet och ställa mig i kö...
Gissa???
FEL köjävel...
När det va 2 par före mej,
då kommer det:

-Tyvärr fungerar inte denna kassa, men ställ in er enligt kugghjuls principen i kön brevid, TACK!

Javisst tänkte jag,
ingen panik, det är ju min tur snart ändå eftersom denna kugghjuls princip borde funka utan problem,
OM det inte hade varit för en tjurig gubbjävel som ropar till sin dotter på typ 25-30 år:

-Sandra, du släpper inte in någon INTE EN CHANS!!! INTE EN CHANS!!!

Jag ler bara och ställer mej BAKOM dem...Vill helst undvika tjaffs för en sådan skitsak.
En dam säger till mej:

-Men du, du var ju före dem...Vi skulle ju ställa in oss i denna kö

Jag svarade bara:

-Det är nog ingen idé att försöka änns om du inte vill ha slagsmål i kön,
jag slipper gärna tjaffs...

Sen log jag mot damen som också ställde sig BAKOM dem...
Helt sjukt vilka människor det finns...
Och när hans kärring väl kom fram till kassan så kan ni ju ana vad som hände,
jo rena jävla KRÅNGEL KÄRRINGEN!!!!

Hade Patrik sagt till mej att absolut INTE släppa förbi någon eller nå dylikt,
då hade jag fan fått krupp...
Jag hade svarat honom i stil med att SKÄRP till dej för fan...
Men det är ju JAG!


Nu är jag iaf hemma och där tänker jag stanna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar