tisdag 5 december 2017

V A B

Jag blir galen...

I fredags när jag kom hem från jobbet hade lille Elvin 40.5 i temp och ont i halsen. (Ful i halsen också) han låg helt utslagen i soffan.
Typiskt!
Just den fredagen som Engla skulle vara maskot på A-lags matchen.
Elvin fick vara hos Micke & Kicko så vi andra kunde titta på matchen och Engla. Det där skötte hon med bravur.
Så jäkla stolt över henne ❤

Detta höll i sig även hela lördagen, inte ens med Alvedon gick febern ner men Alvedonen hjälpte lite för den onda halsen i alla fall som tur var.
Han sov bort nästan hela lördagen. Fick i sig lite vatten & nyponsoppa mellan varven men höll sig i sängen. Älsklingen!

I söndags sjönk tempen aningen och han piggnade till men då dök det upp massa virusblåsor i munnen, på munnen, på hakan & kinden.
Stackarn ❤
Vi julpyntade, städade & bakade lite under söndagen och såklart tände vi 1:a ljuset och till middag blev det plankstek.
En helt ok söndag med andra ord.

Igår tänkte jag att det ser ju ganska ljust ut ändå eftersom han åt och drack men sen kom kvällen. K A O S !
Han somnade men vaknade titt som tätt och grät för att det gjorde så ont och sådär har det hållit på inatt. Jag har pussat, kramat, smörjt och gud vet vad hela natten känns det som.

Fanns inge annat att göra imorse än att  ringa jobbet och meddela att jag blir hemma även idag.

Fy bubblan.
Hatar att anmäla frånvaro 😢 men hatar när barnen är sjuka ännu mer!!!
Varför är det så jobbigt att meddela att man är sjuk el att barnen är det?

Nu ska jag försöka slumra lite här bredvid min älskade son ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar