söndag 5 mars 2017

Vasaloppssöndag

Vasaloppsstarten ses alltid i sängen.
(I alla fall av han som är vaken)
Själv vaknar jag väl till ungefär 2-3 timmar senare. Haha 😂
Grymt imponerad av alla kämpar. 9 mil på skidor är fasen ingen barnlek.

Idag bestämde vi oss för en långpromenad. Faster Nilla hämtade barnen, Engla skulle till en kompis och grabbarna till Hyttudden.

På med dojorna and off we went.
Vi gick hemifrån till Hyttudden. 10.55 km knåpade vi ihop i motvind a la svinkallt.
Hur som haver är det grymt skönt att gå. Några löpsteg blev det också, helt på initiativ av Patrik.
Jag hade kunnat gå hem också men då sa Patrik ifrån.
Vi ville ju hinna hem till herrarnas 5 mil.
Det gjorde vi nästan...missade lite pga lunchfix.

Efter en em med lite soffhäng tog vi en promenad till.
Grabbarna ville också promenera så det blev en runda på 2-3 km.
Alldeles lagom för små barnsben.

Ikväll fixade patrik plankstek till middag. Yammi...
Både Engla & jag blev överlyckliga.

Sen beställde jag äntligen klockan jag suktat efter.
(Patrik tyckte jag var värd den)
Har länge velat ha en sportklocka. Suunto klockorna har jag läst gott om och blev förälskad första gången jag såg den irl. Snygg som tusan och sen har den allt jag vill ha i en sportklocka.
Egentligen hade jag velat ha en klocka med pulsmätning på handleden men efter att ha läst tester och recensioner så är det inte alltid så pålitligt.
Pulsbandet runt bröstet ger mer rättvisa siffror och det som finns till Suunton är litet och smidigt.
Så det fick bli en sådan i alla fall. Modellen är en Ambit3.
Längtar efter att få testa den...

Nu är det Natti Natti i Hammarn, ny vecka, nya möjligheter! ❤ Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar