söndag 26 mars 2017

🌞 Underbara Söndag 🌞

Lördagen...

Den startade jag & Nilla med en runda på 10 km.
Aningen blåsigt men mot slutet kikade solen faktiskt fram.

När vi kom hem bjöds det på korvlunch. Den enda gången jag gillar vanlig hederlig korv m. bröd är just när man grillar ute sådär i början på våren el mitt i vintern när solen skiner. Det är något speciellt med det. Skevt men så är det 😂

Sen tog jag tag i yxan och gav mig in i vedbranschen.
Skaplig träning. Kändes i kroppen när jag vaknade i morse vill jag lova.

Kvällen spenderade vi i Örling med mamma, pappa, syster, bror, Sara & barnen. ❤

Söndag...

Underbar dag, det tror jag alla kan hålla med om.
Att känna solens strålar mot huden är fasen ren magi.
Även denna dag har spenderats i vedhögen.
Idag hade Patrik förberett lite mer moment så kroppen skulle få jobba ordentligt.
Stora stockar skulle släpas (bära var inte ens att fundera på) ut från skogen fram till huggkubben. Ingen barnlek men hornen växte fram och stockarna kom dit de skulle.
Sen sågade han ner dem till mindre bitar och lyfta dem kan liknas med marklyft. Sen dags att svinga yxa för brinnande livet...alltså hederligt kroppsarbete som känns i varenda muskel + att det var grymt kul.
Vem fasen behöver vedklyv...haha 😂

Sen att solen lyst och värmt hela dagen gör ju inte saken sämre.
Jisses vad energi och vitaminer vi tankat idag. 🌞❤

Nu på em tog jag med mig Engla ut på en intervall runda.
Hammarn ------> ICA Hallen
Sikken fighter...
Vi varvade med sprint/jogg/promenad och fick ihop 5 km.

När vi kom hem var det dags för premiärgrill.
Rostbiff och fetaostsallad. Yammi ❤

Perfekt avslut på en underbar helg!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar