söndag 27 mars 2016

Förvirring a la Vår! 

Japp, jag har precis diagnostiserat mig själv med en åkomma som jag kallar vårförirring. Haha...
Nej skämt och sido. Tror i och för sig inte att det egentligen handlar om våren i sig men jag hajjar till när detta sker och oftast märker jag av det på just våren. Orkar inte gå så djupt in i själva innebörden då det tar så sjukt mycket energi av mig. Den energin lägger jag gärna på mig själv och det jag faktiskt mår bra av. Sen får alla andra pyssla med sitt...jag behöver inte ha tungan långt upp i röven på folk för att känna mig omtyckt och sedd. Jag får den bekräftelsen dagligen utan att göra något mer än att vara just jag. Mjölka bekräftelse är energikrävande. Den energin lägger i alla fall jag hellre på själva målet. Självfallet vill alla ha bekräftelse och feedback men för fasen, det finns gränser. Tror många tappat sansen helt faktiskt. Glömmer man bort själva syftet och för vem man gör det, då är det dags att stanna upp, gör om, gör rätt helt enkelt. 

Jeeeez, nu lät jag ju detta ta en del av min energi...

Stopp stopp stopp och Natti 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar