onsdag 16 december 2015

Halloj! 

Ser att det är en vecka sen snart jag skrev ett inlägg. Här har det varit fullt ös medvetslös...hua hua!!! 

I fredags var jag allt annat än pigg när klockan ringde på morgonen. Jag hade varit uppe minst 3 gånger under natten med magkramper. Patrik frågade mig om jag verkligen skulle åka till jobbet och mitt samvete klarade inte av att lämna Monika i sticket så jag bestämde mig för att åka in. Patrik skulle besiktiga min bil så slapp i alla fall köra. Han släppte av mig och jag gick in och bytte om. Jag kände ganska snabbt att svetten började pärla sig på ryggen men jag tänkte att lite trötthet har ingen dött av så jag gick in till Monika i LAB och där började det snurra i skallen. Monika undrade hur det var med mig egentligen...så jag förklarade om natten. Hon sa direkt att jag skulle åka hem. Hon skulle klara sig bra...tvekade lite först men hon övertalade mig till slut. Ringde Patrik som lyckligtvis inte hunnit lämna stan. Jag somnade innan vi passerat Statoil i Filipstad. Väl hemma la jag mig i soffan och Patrik tog pojkarna med sig och for på uppdrag. Jag vaknade inte förrän 14-14.30 någon gång...jag var helt slut!!! Det satt i lite även på lördagen men sen började det vända och magen ryckte upp sig. Tror jag haft lite mycket sista tiden. Prov, inlämningar, start i ny kurs, inlämning i den, jobb o.s.v. Även om jag bara jobbar 8-16.30 så går ju hela dagen åt p.g.a restiden + det tar på krafterna att jobba måndag-fredag MEN och då menar jag ett stort MEN, det är det värt! Alla dagar i veckan. Nu är det bara en kurs kvar sen kan jag fokusera på enbart jobbet & träningen. Ska bli underbart!!! 

Annars i helgen har det pluggats (fått iväg två inlämningar), varit gympauppvisning, middag hos Peter & Jessica så lite trevligheter har det allt varit också även om pluggningen tagit en del tid. Middagen hos Peter & Jessica var sådär härligt lagom ni vet. Glada barn, god mat, trevligt umgänge o.s.v. Allt i sin enkelhet. Precis som det ska vara. Denna familj håller jag varmt om hjärtat ❤️ 

Gympauppvisningen var som alltid toppen. Blir fortfarande så löjligt stolt över våran fina dotter. Vilken utveckling och vilket driv. Hon älskar gympan och sätter upp egna små och stora mål hela tiden. Amanda & Nann gör verkligen ett fantastiskt jobb. Heja er! ❤️ 

Måndag, tisdag, onsdag = jobb 8-16.30 vilket innebär att det egentligen inte finns så mycket roligt att förtälja. 

Natti natti! ❤️ Ta hand om varandra!!! 


Snart snart snart, S O L och värme, sand mellan tårna, doften av hav, salta vindar, palmer, snorkling bland färggranna fiskar, kisande ögon, solbränd hud...and so on so on!!! 

Efter det är jag redo för den svenska våren och nya utmaningar!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar