torsdag 17 december 2015

Godkväll!

Min dag började med att larmet på mobilen tjöt vid 05.30 imorse. Jag hade bestämt mig för en promenad innan dagis/skollämning & jobb. Hur kul? Inte alls...men bara och slå på autopiloten. Tog på mig träningskläderna och knallade ut...H J Ä L P ! Rena isgatan. En millisekund tänkte jag faktiskt ge upp tanken om promenad med tanke på att jag inte ens kunde stå still pga halkan. Nej tänkte jag...jag ska gååååå! Jag höll mig till kanten där det fanns frostklätt gräs men det blev då rakt ingen pwr walk. Skitsamma, jag tog mig ut och allt är bättre än inget. 

Väl hemma var det dags att göra iordning kidzen och brumma iväg till Filipstad. Dagen har flutit på bra och det har varit fullt upp på jobbet. Börjar få redig ångest över att schemat snart är till ända. Fy fasen alltså...men men. 

Vid 16.30 var det dags att klappa igen labbet och bege sig hemåt igen. Mörkt och jävligt...bäddat för trötta ögon. Jag hämtade Engla hos Noah och sen grabbarna på Pyret. Sen bums ner till Mickes skog & trädgård för att köpa dubbar till mina skor. Så nu är jag utrustad för halka. 
Mötte upp Patrik för lite handling och sen hem och fixa tacos. Magen sved av hunger. Har varit slarvig med mellanmål en längre tid nu och det gillas inte. Magen går bananas. 

Sen hann jag även med några uppgifter i medicin 2. Underbart att ha doktorer att ventilera denna kurs med. Få lite andra infallsvinklar o.s.v. Buhu...vill vara kvar på nya VC...men jag är så glad och tacksam över att ha fått varit där för jisses vad jag lärt mig mycket. Kommer ihåg i början, jag var så nervös över alla uppgifter som jag skulle göra och nu ca 2 månader senare gör jag allt på rutin. Jag bara gör...utan att behöva tänka! Det är såhär jag vill jobba, olika arbetsuppgifter från dag till dag, fart & fläkt, teamwork, beslutstagande, utveckling, ja, listan kan göras lång. Så himla roligt och få användning för allt man läst under 1,5 år. Skulle lätt kunna plugga vidare men just nu ska jag samla erfarenhet för att verkligen veta inom vilket område jag skulle vilja plugga mer. 


Detta prov kändes så bra och jag ville verkligen ge 110%. Hade kunnat skriva hur mycket som helst men en deadline är en deadline. Sååååå glad över slutbetyget, denna kurs har verkligen legat mig varmt om hjärtat ❤️ 
Joakim, läraren i kursen har varit fantastisk när det gäller feedback. Wow villa ord och vilken pepp. Han kan verkligen konsten att få en motiverad att vilja mer och sträva efter det där lilla extra. 


Haha, jag & mörkret + halkan imorse!!! Dreamteam...pannlampa på...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar