måndag 28 december 2015

Halloj Halloj! 

Vill först och främst tillägna detta inlägg till min älskade fina dotter som fyller 8 år idag ❤️ världens finaste och klokaste tjej. Kan hända att jag är partisk i den frågan. Tänk att det är 8 år sedan jag blev mamma för första gången, till en så efterlängtad dotter.
Mycket tårar och oro hann det bli under några månader men sen bosatte just DU dig därinne. Äntligen!!! Vilken tur att det blev just du, Engla! ❤️ älskade fina unge! 

Stort grattis på din dag...jag älskar dig till månen och tillbaka! ❤️ 


När barnen i den här familjen fyller år får de själva bestämma hur dagen ska utformas och Engla valde shopping. Så vid lunchtid styrde vi bilen mot Örebro för just shopping. Damen i fråga shoppade loss ordentligt. Det var kläder, leksaker, basketboll, snorkelset, eltandborste m.m. som ni kan läsa, väldigt spridd shopping! Hon är en kul prick den där Engla...

Vad har annars hänt sen det senaste inlägget?

Kvällen innan julafton hade vi uppesittarkväll här hemma hos oss, med familjen Persson. Alltid lika mysigt ❤️

Julafton passerade kvickt...hua! Barnen glada och nöjda över alla paket (dock hade vi stramat åt lite i år) på Englas begäran. Hon ville absolut inte ha så många paket som förra året...på morgonen fick hon gå på skattjakt, vilket hon älskar. På väl utvalda ställen i och runt huset låg lappar med ledtrådar till nästa lapp ända tills paketet var hittat. På em var det dags att bege sig till Norrheden för julfirande med Patriks släkt. 

Juldagen slöade vi bort fram tills det var dags för mig & Patrik att åka hem till Terese & Jouni för badtunna, tapas & juldans. ❤️ En underbart trevlig, rolig & knasig kväll. 


Annandag jul sov jag bort, typ! Haha. Tror jag lämnade sängen vid 15-tiden. Sen försökte jag plugga resten av kvällen/natten. 



Igår startade jag och Nilla dagen med promenad runt Hammarn. Underbart!!! Vi klarade oss precis undan snökaoset. Den rundan blir det fler gånger. Passade på att säga Hej till Anton när vi passerade kyrkogården också ❤️ tänker på dej ofta!
 

Det är så fint och ombonat hos Dej ❤️ men det gör lika ont i bröstet varje gång jag är där. Känns så meningslöst att du inte längre finns här bland oss. 

Efter promenaden var det dags att avsluta min inlämningsuppgift. Sagt och gjort, den blev inmejlad. Äntligen! Nu återstår bara 2 inlämningar och ett prov. Sen är jag banne mig klar. Om jag nu inte åker på och göra omprov. Hemska tanke! Har sluppit det fram till nu så hoppas innerligt att jag även fixar detta prov på första försöket... 

Igår bokade jag och Patrik boende i Thailand. Vi hade prel. bokat ett redan men nu dök det upp ett bättre alternativ. Det förra vi bokade hade ingen pool och ingen frukost och det hade det nya, inkl. altan med poolaxess. Fantastisk, tänk att kunna kliva i poolen direkt från balkongen på morgonen...wiiiiii! Längtar!!!! Kommer antagligen hålla till på stranden mest men det är skönt med pool på eftermiddagarna tycker vi och även på morgonen om man känner för att simma några längder. 22 dagar kvar...


Ser fram emot sand mellan tårna, hav, salt, SOL, att inte göra ett skit, läsa, klaga på värmen, känna doften av het hud, snorkla, kisa mot en alldeles för skarp sol, god mat...listan kan göras lång. På den negativa listan finns bara en punkt! 

SAKNADEN efter barnen ❤️ den är helt klart värst. Man överlever och visst är det värt det, det är det, men det är tufft också. Vi har möjligheten att göra detta nu, kanske inte sen, vi har fantastiska människor runtomkring oss som gör detta möjligt. Det är lyx. Det vet vi och vi uppskattar det. Vi tar vara på det. Barnen är lyriska över att få vara med farmor & farfar. Det är ett äventyr även för dem. Detta är helt klart värst för oss föräldrar. Jag minns när vi var iväg sist, då var det Engla som sa de där kloka orden som vi skulle ha sagt till henne. Den här gången är hon mer medveten och jag tror hon är både pirrig och lite skraj. Hon vet hur lång tid 14 dagar är men samtidigt är hon spänd över att få vara med farmor. Pojkarna jublar mest över att de har tillgång till lastbilar & grävmaskiner dagligen. Så Engla är helt klart den tuffaste biten men vi vet att det kommer bli bra, trots enorm saknad! ❤️ 


De finaste ungarna i världen ❤️ våra tre mirakel! Älskar er! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar