måndag 19 oktober 2015

Ja ni kära läsare...

Här händer det grejer, minst sagt. 
Jobbet i Filipstad förra veckan kändes toppen. Så himla roligt och givande. I onsdags när jag kom till jobbet ville chefen prata lite med mig...hon hade ev ett vik att erbjuda mig men det skulle jag få veta mer om på fredag sa hon. Så torsdagen gick och halva fredagen, men sen ringde hon. Jag och Patrik satt i en hytt på Silja Line och drack lite bubbel vilket antagligen gjorde susen för nerverna. Haha. Men i alla fall, hon berättade att vikariatet var mitt om jag ville ha det...no doubt about that. Detta var jag ju såklart tvungen att ringa Terese om, fällde några tårar av tacksamhet och stolthet. Och Terese, jag LOVAR att vara snällare mot mig själv!!! Ser fram emot firandet...❤️

Jag skulle ha börjat redan idag men hade redan ett skift i Hfs bokat så hon föreslog att jag skulle ta det skiftet och samtidigt prata med min chef här. 
Inte speciellt kul att ringa henne och meddela att jag inte kan fortsätta på schemat men Rebecka är en fantastisk chef så det gick bra, såklart. Nu blir det någon annan lycklig själ som får det schemat...

Så from now on jobbar jag på Filipstads nya VC i några månader. Så efter jul får vi se vad som händer på jobbfronten. Då är jag även en färdigutbildad undersköterska. 

Allt känns helt galet faktiskt men jag ska njuta av detta, varenda chans och erbjudande till personlig utveckling ska jag grabba tag i. 


Nog om jobbfronten...idag har jag kört dubbelpass i Grythyttan och även Nilla körde gärnet ikväll. Du är grym! ❤️ Efter passen var jag minst sagt urlakad...GAH!!! Men att komma hem till ett bord dukat med tacos och tända ljus piggade upp. Älskade Gubbe!!! ❤️ nu ligger jag i sängen och grymt spänd av förväntningar, sömnen lyser med sin frånvaro...kan bero på den där PURE drycken...haha...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar