söndag 4 oktober 2015

Halloj på Er! 

Den här dagen måste gå till historien. Alltså det här med vårat kök måste det gå troll i. Alltid är det något. Idag hade vi jordens flow jag och Patrik. Elen blev helt klar sen var det fläktens tur att sättas på plats. Ja det gick ju bra ända tills Patrik satte knät mot spisen för att stödja sig lite. KRAAAAS! 
Japp hela spishällen sprack & båda brast ut i ett asgarv. Så typisk oss alltså, kan något gå snett så gör de det. Vi köpte liksom en ny spis för typ 6 månader sen. Ringde försäkringsbolaget som inte kunde hjälpa oss eftersom det är söndag. Vi hade ingen lust att vänta till imorgon på besked så vi drog till Örebro ändå och köpte en ny. Nu fick det bli en induktionsspis. Bästa av allt, det är en pyrolys variant vilket innebär att jag aldrig mer behöver rengöra en ugn. Den sköter det själv och efter rengörningen behöver jag bara torka ur den. Nu får vi hoppas att den inte går sönder på ett tag i alla fall. 
Passade även på att gå in på IKEA och köpa nya kastruller och lite sånt då de gamla inte funkar på induktionshäll. Stampe fick lite gott också från djurens center. Behövde hö och en ny klosax så passade på att köpa lite gotte åt honom.

Imorgon vankas det plugg. Tänkte få färdigt uppgift nr 2 och kanske börja på 3:an men vill gärna ha feedback på 1:an innan jag skickar in så jag vet att jag är på rätt spår. 
Hade även tänkt träna imorgon men alltså jag är lite osäker än. Det spänner och stränar lite och jag vill absolut inte riskera något. Så vi får se om jag håller mig till promenader denna vecka. 

Nu ska jag försöka sussa lite...natti! 


Jag älskar vårat nya kök även om det emellanåt driver mig till vansinne! 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar