onsdag 16 september 2015

A...

I've got an fucking A!!!

Haha, galet men sant. Har länge funderat vad som egentligen krävs för ett A. Jag har legat på B i de flesta av mina inlämningar med något enstaka C och nu har jag lyckats få ett A. Jag behöver ju inte ens försöka förklara hur det känns. Så jäkla grymt!!! Jaaaa, jag är så inihelvette stolt! Skriva är min grej helt enkelt, sätta ord på mina tankar och göra om fakta till mina egna ord...det är jag fasen bra på. 

Idag var Nilla här en sväng och pluggade. Vi gick igenom boken i stora drag. Känns sådär men jag minns det mesta från inlämningarna i alla fall och hoppas väl att det ska hjälpa mig en bra bit. 

Fick hämta Elvin från dagis igen då han var lös i magen. Har mina misstankar om att han är känslig för laktos, precis som jag. Hemma har vi alltid laktosfritt i maten och han är aldrig lös i magen. Så det är stor risk att det är så. Stackaren, men i och för sig är det ju inga problem eftersom vi redan äter laktosfritt hemma. Sen äter och dricker ingen av mina ungar mängder av livsmedel med laktos. 

Vid 17-tiden kom Hanna och plockade upp mig och vi åkte till HH för ett pass power step. Underbart med så snälla människor när det krisar med bil för min del. Patrik måste ju ha bilen eftersom han ska hämta Engla på dans och Emil på Mulle. Tusen tusen tack Hanna ❤️ 

Passet var som vanligt grymt men det gör ont i hjärtat när människor jag bryr mig om har det tufft. Men jag vet också att träningen fungerar som en ventil och energiboost för dig ❤️ 

Nu är det natti natti här i Hammarn...


Såhär glad var Engla när jag hämtade henne idag. Hon hade fått alla rätt på svenska testet idag. Så underbart och se hennes glöd. Hon vill vill vill vill och kämpar för att uppnå sina mål också. Hon är grym den där flickan, våran flicka!

Lilla Aktuellt är något som hon blivit super intresserad av på senaste tiden. De tittar på det i skolan. Sen när jag hämtar henne är det stora diskussioner om de olika nyheterna som varit med i programmet. Idag var det minsann våran statsminister, Stefan Löfvén som var på tapeten. Denna utveckling är så rolig att se. Lyckan i hennes ögon när hon kom springande mot bilen för att berätta resultatet är svårslagen, jag fällde nästan en tår. Segerns sötma. Jag sa till henne att komma ihåg känslan, det motiverar dig att fortsätta lära och nå dina mål. Sen är det absolut viktigaste att man gör sitt bästa, ibland blir det jackpot och ibland inte. Så är det. Vissa saker har man lättare att lära sig än andra. 

Hemma ser vi till att peppa och stötta när hon gör sina läxor. Går det trögt så får vi lirka fram hennes glöd och är hon för trött för att göra färdigt allt, ja, då får det vara till nästa dag. (Oftast har de flera dagar på sig med läxorna) Finns ingen mening att sitta med läxor om hjärnan inte fungerar efter ordning. Då blir det bara massa frustration från Englas sida vilket absolut inte gynnar lärandet. Läsläxan ser vi i alla fall till att göra varje dag. 

Låt detta brinnande intresse för att lära sitta kvar hos henne!!! ❤️
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar