lördag 18 april 2015

Saturday! 

Som vanligt swishar dagarna förbi när Patrik är hemma.
Imorse körde jag pojkarna till finska föreningen då Engla skulle iväg på ridskola. Blir lite mycket att hålla reda på när de är med till stallet och sist verkade Emil reagera. Han fick röda ögon och kliade sig som besatt. Patrik hade bestämt sig för att cykla dit. (Älvestorp) grymt impad av honom är jag...

Jag satte för skojs skull på endomondo när jag ledde Engla i paddocken...2.5 km blev det totalt. Jag var helt slut efteråt. Det är en sak att vara ute och jogga men att leda en häst i trav, iklädd en alldeles för varm jacka och fodrade gummistövlar varv efter varv är fasen ingen barnlek. Haha.
Idag testade t.o.m jag att rida och jisses vad skoj det var. 

Efter stallet åkte vi hem och böt om. Sen blev det en snabbvisit till sikfors så Emil skulle få köra lite fyrhjuling. När blev han sån fartdåre? 

Efter en stund ville jag hem och plugga lite så jag och Engla blev hemskjutsade när Patrik ändå skulle till OK och köpa någon reservdel. 
Jag parkerade framför datorn och inlämningsuppgifterna. Sara hämtade Engla som ville med till Örling. Jag satt vid datorn ett bra tag och fick väl en del gjort i alla fall. 

När Patrik och grabbarna kom hem styrde vi bilen mot Örling för lite bastu och när vi kom upp dit drog Patrik & jag iväg på ett intervallpass. Jag hade blodsmak i munnen vill jag lova. Det var motvind och en hel del uppförsbackar att ta sig förbi MEN jag gjorde det utan att pruta på tempot jag brukar ha. Så en klapp på axeln för det. Patrik va grym. 

Sen väntade mat och den efterlängtade bastun.

Nu har vi ganska nyss kommit hem och slängt oss i soffan...film, GODIS och lite ost ska alldeles strax intas. 

Hoppas ni haft en fin lördag ❤️ 


Det är slitsamt att rida ❤️


Finaste Emil. Om han fick välja skulle han alltid gå i sina arbetsbyxor. 


Wroooooooom


Glada, svettiga och kära ❤️ haha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar