måndag 16 februari 2015

God Kväll på er! 

Idag är det alltså måndag.
Dag 1 på vecka 8
Den 16:e dagen i Februari 
And so on...

En del hade en urusel start på denna vecka.
En del hade en fantastisk start på denna vecka.
En del hade en helt vanlig start på denna vecka. 

Valde ni själva starten på eran vecka eller var det någon eller någonting runt om er som påverkade eran start på denna vecka? 

Ja vad dillar jag om egentligen? Endorfinhög och trött är väl den troliga anledningen till detta vimsiga inlägg. Tror mest poängen handlade om val. Alltid har vi ett val. Vad det än må vara så har vi alltid ett val. 

Jag startade min måndag, dag 1 på vecka 8, den 16:e dagen i februari med att lämna barn på dagis & fritids sen placerade jag mig på en stol i ett klassrum på pihlskolan. Vård och omsorgsarbete 2 var dagens ämne. Jag älskar verkligen att plugga. 
Idag hade vi som uppgift att sätta ihop ett rollspel. 
En grupp skulle vara en "bra" arbetsplats med allt vad det innebär och den andra gruppen en "dålig". 
Shit vad kul det va...alla var verkligen super duktiga. 
Själv spelade jag Bengt-Åke Karlsson i lägenhet 72, arg, otrevlig och gnällig. Grymt kul. 

Efter skolan åkte jag ut till Kröken och hängde en stund innan det var dags att bege sig hemåt för att byta om. Plockade upp Carina i Hällefors, så fick en dos av alla goa kidsen också. Tanken var att jag skulle åka in hos Funken och få ett nytt sim kort till min Nokia Lumia men där var det igenbommat. (Ute på installation) Så åter igen en ursäkt att inte byta ut min iPhone. Haha! 
Är så sjukt nervig för att byta telefon men wtf, bara att byta tillbaka om det skulle bli helt galet. Älskar kameran i Lumian ❤️ 

Hem, bytte om, styrde bilen mot grythyttan, plockade upp Madde och sen var det bara att köra igång första passet. Aerobic. Shihuuuuu jag kände redan på uppvärmningen att mina muskler arbetat igår. Träningsvärken lär inte vara nådig på onsdag. Efter steppen var det dags för funktionell styrka. Jag dog, återuppstod, dog men överlevde, ja, det är den exakta känslan. Hela kroppen skakade verkligen, men jag tog mig igenom det passet också. Trött som ett as men så jäkla glad i hjärtat. Alla fina flickor på passen som får mig att må såhär oförskämt bra. Ni är guld värda för min träningsglädje ❤️ 
Sen att kunna träna med min vapendragare gör det ju ännu roligare. Älskade Carina, snyggaste Bruttan i byggda! 

För tillfället sitter jag i sängen och suger in all positiv energi. 

Summa sumarum, min måndag, dag 1 på vecka 8, den 16:e dagen i februari har varit kanon från start! 

Valde jag det? 

Ja. 
Kanske gjorde jag inget specifikt val just idag (det mesta var redan planerat) för att påverka utgången men valen jag gjort tidigare påverkade resultatet av denna dag. 
Så ja, mina val gav mig en perfekt måndag och tack alla ni som bidrog till att göra den ännu mer fantastisk ❤️ 


Trött som ett as efter Aerobicen, men med lite mellis i magen var det bara att ladda om. 


Happy Face 😊 Love You 


Efterlängtad middag när jag kom hem. Det bästa med matlådor är att det bara är att köra in i micron och BAM så är det färdigt. Snabbt och enkelt. Skulle aldrig palla att laga mat efter ett träningspass, det måste liksom finnas färdigt annars dör jag nog. Haha! 

Nu är det dags att säga Hej Då till denna dag! 

Dröm om änglar ❤️ natti natti 






1 kommentar: