torsdag 8 januari 2015

Ren skär LYCKA! 

Bävade för det här med Elvins blåsor när jag åkte iväg till jobbet och att han varit så mammig när han haft ont men det hade gått jättebra. När jag värmde mat åt Emil & Engla sa även Elvin att han ville ha mat. Jag värmde lite åt honom också och  det smällde han i sig utan att grimasera eller gråta en enda gång och jag blev så glad att jag nästan fällde en tår. Hoppas innerligt att det fortsätter såhär.  Min fina lilla kille. Matbiten får han bestämma tempo på helt hållet men Gud vad skönt det är att se det bli lättare för honom att äta. Han har velat äta som vanligt men har inte kunnat det, stackaren. Inte ens nappen har han velat ha så det hoppas jag väl i och för sig att han inte vill nu heller, men vi får se hur det går med den biten. Jag erbjuder den inte i alla fall och han själv frågar inte efter den heller, än så länge. 

Det var skönt att få jobba lite tyckte jag. Få komma hemifrån och göra något annat en stund kan vara balsam för själen. Imorgon är det dags igen och så fick jag några pass nästa vecka också. Allt löser sig. Har varit lite orolig över jobbiten nu i januari men det löste sig ju. 

Nu ska hela unghögen in i duschen och inom kort är dags för sängen. Tidig morgon väntar. 


Elvin & Gosan. 

Elvin har alltid varit rädd och reserverad för djur, men Gosan och katterna hos Terese gick tydligen bra. Blev mäkta förvånad måste jag säga. Haha, han sprang mest runt och letade efter dem hela tiden. Kanske är rädslan borta för gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar