onsdag 7 januari 2015

Onsdag...

Morgen började minst sagt med kaos. När Elvin vaknade var hela munnen full i blod, det mesta geggigt och fasttorkat. Stackars liten.
Ringde och rådfrågade VC om läget med tanke på att vi varit där både i fredags & i måndags. De tyckte att vi skulle komma så Dr i alla fall fick kika på blåsorna i munnen. 
Vi fick tid vid 15-tiden så medan vi väntade på att bege oss dit mös vi i hemmets lugna vrå. 
Fick även ett litet besök av en fin person. Hoppas vi kan styra till en dejt snart igen 💕 som varar lite längre.

När det var dags körde jag två förväntasfulla kidz till Carina så de skulle slippa följa med till VC. Underbara Vän ❤️ väl på VC kom vi in nästan direkt. Dr kikade och kände på Elvin och konstaterade att inget såg sämre ut än sist. Skönt! Hua, var lite orolig att det blivit någon böld eller infektion i blåsorna, men som tur va såg det ju bra ut även om han har ont emellanåt. 

När vi var klara åkte vi och hängde med Carina och alla ungar ❤️ the big big family blir det när vi slår oss ihop! Så enkelt och lättsamt. Alltid! När vi kom hem stupade en efter en utan minsta protester. Nu hoppas jag att Elvin får sussa gott inatt så hans dygn vända rätt snart. So far so good. Han var den första som kröp till kojs när vi kom hem. Han hann inte änns få sitt penicillin så det fick jag passa på att ge honom när han besökte toan för ett tag sen. 

Jag borde också börja lägga mig tidigare om kvällarna men det är svårt. Jag har alltid varit en nattsuddare men hoppas kan man. Haha! 

Natti natti ❤️

1 kommentar: