tisdag 20 januari 2015

Kväll igen...

det känns ibland (ofta) som att det enbart är morgon och alarmet går eller kväll och jag borde lagt mig för längesen. 

Zumbapasset kickade igång endorfinerna och här sitter jag, pigg som en lärka. Har betalat lite räkningar och tittat på "Mordet". Fy vilken sjukt osäker plats jorden är. På alla sätt och vis. Usch, vill inte ens tänka på det. 
Det är alldeles för mycket tankar känner jag. Det har kommit en hel del funderingar i samband med att jag började plugga. 
Det kommer bli tufft ute i verkligheten. Vi läser så mycket om förhållningssätt, empati och hur man möter människor med olika bekymmer och när jag inser att det verkligen inte ser ut så på många arbetsplatser gör det ont i hjärtat. Alldeles för många människor blir utan den vård de är i behov av eller den vården de har rätt till. Många vårdarbetare saknar empati och "taktkänsla". Det skrämmer mig. De är människor, alla har rätt till ett drägligt liv och även om den personliga åsikten säger annat så finns det något som heter lagar och regler. Proffesionellt arbetssätt!  

Nog om detta!!! 

Imorgon vankas det plugg plugg plugg och lite mer plugg. Tur det är step imorgon kväll så jag kan rensa hjärnan lite. 

Psssst, vet ni? Imorgon kan jag säga:

- Imorgon kommer Patrik hem ❤️ 

Jag har en enorm Patrik längtan. Det bubblar i hela kroppen när jag tänker på honom. Underbara Gubbe ❤️ 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar