måndag 22 december 2014


Jul Jul strålande Jul

Julen närmar sig och jag ser fram emot lite ledigt med familjen. Det är det jag värdesätter mest. 
Sen älskar jag att se barnens förväntan och kommer ihåg pirret i magen dagarna före julafton när jag själv var liten.

Imorgon är det julvaka med bingolotto, skinkfix och äntligen får vi ta fram granen och pynta den. som barnen längtat. 
Att granen tas fram och kläs kvällen innan julafton är en tradition som både Patrik och jag vuxit upp med och den vill vi gärna behålla. 

Sen spelar vi bingolotto, dricker glögg och bara myser i väntan på att julskinkan ska bli färdig. Det tar ju några timmar och det är alltid lika spännande. 
En knäckemacka eller en skiva Vörtbröd med julskinka och senap på, det är ljuvligt. 

Haha, jag minns ett år när Patrik bett mig köpa skinka och jag råkade köpa en färdig kokt och hans kommentar var:

-Men det blir ju inte samma sak då ju...

Jag fick vackert åka och köpa en ny skinka så Älsklingen fick göra skinkan från start med allt vad det innebär. 



Jag är världens lyckligaste! 
Dessutom är jag stormrik...Jag har 3 fantastiska barn, en underbar man, fina Vänner, trivs med vem jag är och känner mig allmänt tillfreds med livet. TACK alla ni som förgyller mina dagar, i både upp och nedgångar. 

Jag älskar Er!


Elvin & Emil, finaste killarna i Världen på delad plats med deras Pappa


Ikväll är det bara 2 av 3 barn hemma. Emil drog till Emanuel vid lunchtid och ville sova över. Engla har lekt med Nova och Laila hela dagen. De har åkt pulka och bakat pepparkakor. 
Vid 17-tiden började jag undra var min Prinsessa tagit vägen men då kom hon insmygande. Det är galet vad jag saknar barnen när de inte är i närheten. 
Men Elvin och jag har haft en supermysig dag, på tu man hand. 


Såhär spänd är jag. Wiiiiiii 


1 kommentar: