onsdag 12 mars 2014

Härliga Vår

Det finns inget bättre än vår.
Känslan som kommer med de första varma solstrålarna är oslagbar. 
Kroppen känns lätt och humöret på topp.

Jag tillhör den skaran som är sjukt beroende av D-vitamin.
Min hud slår bakut direkt om solen lyser med sin frånvaro, så i år har jag ätit d-vitamin tabletter faktiskt.
Vilket inte bara gjort gott för huden utan även piggheten kom som på beställning. 
 Jag har även blivit erbjuden solterapi eller vad det heter.
Typ som solarium men inga farliga strålar. 
Detta är oprövat dock pga att jag verkligen avskyr solarium och allt vad det innebär. 

Ser inga som helst positiva saker med dessa strålar.
Huden blir förstörd och vem vill bli rynkig i förtid, men det värsta är väl ändå cancerrisken. 
Själv gillar jag den där bleka tonen som mot våren blir lite rosig för att under sommaren ändra nyans till brunare. 
Charmigt tycker jag.
MEN detta är såklart vad JAG tycker. 

Eftersom jag har relativt bra pigment så har jag ju heller aldrig känt mig superblek så det är väl därför behovet av solarium inte funnits för min del.
Förutom en sväng typ i 14-15 års ålder då man inte förstod bättre.
Tur det bara var en period. 

Jaja. Alla gör som de vill. Även jag.

För att återgå till solens strålar så mår jag helt fantastiskt av dessa såklart.
Humöret är stabilt, glädjen i kroppen sprudlar och livet leker eller vad är det man brukar säga?

Igår var jag med Therese ner till styrkehallen i Hällefors för en snabbgenomgång av ett nytt styrkeprogram. 
Jag var alldeles lyrisk när jag kom hem och kunde nästan inte somna pga all spänning och motivation.
Nu vill jag komma in i programmet så det bara är och köra på. 
Jag vill att musklerna ska fram och då är det bara att pressa sina muskler till max. 
Äntligen slut på flera timmars tråkig cardio, cardio har varit grymt effektivt för min viktnedgång MEN det är verkligen den typen av träning som jag ogillar mest. 
Pwr walks helt okej men löpband, crosstrainer osv är verkligen inte min grej. 
Så nu är det aerobic & Step som får stå för konditionsdelen och resten av veckan styrketräning. 

Ikväll blir det en stund på gymmet och sen ett pass Step med bästa Heli. 
Älskar verkligen hennes pass...men där hoppar jag över styrkedelen nästan helt. 
Magdelen kör jag som vanligt då magen tål högre belastning men de andra musklerna får vila. 

Hoppas alla får en fin dag 😊



14 dagar kvar!!! Wiiiiiiiiiiii Woop Woop! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar