tisdag 20 augusti 2013

Att vara naiv...

Är du på riktigt så naiv?
Snälla, vakna, du blir bränd. 

Idag är jag inte densamme som jag var då och det känns skönt.
Jag gjorde ett val och tack vare det kan jag hålla distans men ändå dyker den där "gamla" känslan upp. 
Oron och känslan av att man vill skrika STOPP,
men jag väljer att inte "lägga mig i" den här gången.

Det skrämmer mig lite också faktiskt, att jag verkligen kan "strunta" i det och det inte känns värre. 
(har jag blivit egoistisk?)
eller har jag bara nått till den där punkten där jag klarar av att lägga 100% fokus på de som betyder allt för mig och de som uppskattar mig till 100%? 



Jag vet iaf att:
RIKEDOM ÄR ATT GE UTAN ATT VÄNTA NÅGOT ÅTER

men, ett STORT men man orkar inte ge och ge och ge av sig själv hela tiden, någon gång tar det stopp och oftast pga att någon i ens närhet ser att man sjunker längre och längre ner. 
Det som var viktigast innan hamnar längre och längre ner på priolistan och det är INTE okej. 
EXAKT så naiv har jag varit.

Jag vill vara den jag är och bli accepterad för det, annars kvittar det! 

I min närhet har jag få MEN väldigt genuina människor som behandlar mig med den respekt och omtanke som jag vill ha/behöver. 
NI är guld värda.
Allt är liksom enkelt och okomplicerat. 

Jag är absolut inte främmande för att träffa nya människor, tvärtom, men jag är vaksam. 

Det får liksom inte kosta mer än vad det smakar.
Patrik har brukat kalla mig för "hobbypsykolog". 
Haha, men sån är jag. 
Både på gott och ont. 

Nu har  jag iaf kommit en bit på väg...
Jag väljer med omsorg vilka jag vill ha "nära". 


Nu kallar sängen kära läsare.















2 kommentarer:

  1. Det är inte att ha blivit egoist, det är som du skriver att du har hittat vad du hela tiden borde ha haft och det är fokus på de som verkligen finns där och uppskattar en! Syrran har precis oxå fått den aha insikten. Det är de starka som väljer få, men riktiga vänner istället för alla som råkar dyka upp i ens liv.
    Själv har jag alltid sagt att min tillit måste förtjänas, den får man inte från första sekund. Du förtjänade den ganska snabbt dock ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kloka ord min Vän ❤
      Tack för förtroendet och jag känner detsamma för Er.

      Radera