torsdag 23 maj 2013

Tårar.Besvikelse.Ilska.Ånger.Tårar

Försöker slänga det över axeln, men det går käpprättåthelvete!
Försöker se det positiva, men det är svårt.
Försöker säga till mig själv att "du är bra" och då svarar jag även "MEN inte tillräckligt bra".
Försöker få detta ur systemet men som ni märker går det inte, inte ikväll men kanske imorgon.

Det är det jag hoppas på i alla fall.

FÖR JAG ÄR BRA!
I alla fall BÄST på att vara just jag, Satu Jonna Jessica Siimes Bark



Idag har jag varit en tur till KGA med Nilla & Emanuel.
De skulle handla mat på ICA Maxi och jag hade ju inget bättre för mig när Engla & Emil var på dagis.
Så jag & Elvin hakade på den turen med glädje, JAG ÄLSKAR ICA MAXI!
Handlade lite småplock inför Turkietresan nästa vecka...Fasen redan nästa vecka...har knappt greppat att vi ska åka liksom.

Innan hemfärd valde Emanuel lunchställe och till min förtjusning Max...älskar deras Low carb burgare.

Väl hemma var det dags att hämta 2 fina på Pyret.
Blev lite tidigare än vanligt, men jag var ju ändå ute och åkte så tänkte att det var lika bra att hämta dem.
Skulle ju hämta min dator hos Funken.
Emil kraken hade bara hunnit sussa en kvart och var väääääldigt svårväckt, men till slut så.

När vi kom hem tog jag tag i projekt ÅNGEST nr 3 denna vecka.
(igår var det storrens och röj i Emil & Englas rum som gällde...tog hela dagen/e.m)
Garderobsrensning och flytt av kläder.
Engla har haft sina kläder i garderoben i hennes gamla rum och jag har haft mina i hennes nuvarande rum.
HAr inte orkat bry mig om det då min garderob sett ut som sju svåra år, men idag kom energin och lusten att fixa ordning och reda på ALLA kläder.
Sagt och gjort.
Rensade bland mina kläder och en hel del kommer eldas upp, hängde in Englas kläder i "nya" rummet samt bar in hennes trådbackar där, in med mina kläder i den andra garderoben, "byråkläder" in i våran byrå i sovrummet och till sist rens bland alla sängkläder som även de fick en ny garderob.
Pjuh...
Så skönt när man tagit tag i såna här saker som hängt över en i fleeeeera månader/år.

Patrik fixade middagen och det var gott som vanligt, fetaostfyllda lövbiffar (jag åt utan fetaost) och till det en grekisk sallad.
Ungarna valde makaroner och falukorv.

När jag låtit magen vila lita tog jag bilen till Krokbornsparken och mötte upp Carina för lite bootcamp.
Vi trotsade vädret kan man säga.
Regnet öste ner men vi sprang trots det.
Min personliga insats är väl inget jag direkt skryter med, men jag tog mig väl runt 1,5km jogg och sen en liten runda till när jag hämtat andan lite (kul att runkeepern mejlar om "new personal record. Känns som ett hån) och medan Carina sprang som en vettvilling ägnade jag mig åt det som jag tycker är en roligare form av träning, STYRKA!
Hittade några fällda träd som fick agera bänk och där körde jag armhävningar, benböj och dips.

Nu har jag ägnat mig åt Elvins tackkort från dopet...aningens sent kan tyckas, men bättre sent än aldrig och nu kallar sängen.

PUNKT




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar