fredag 24 maj 2013

Schindlers List

Igår när jag fixat och knåpat med tackkorten en stund började Mini Chabo knöla inne i sovrummet så jag gick in och lade honom på armen och där somnade han med detsamma, gosegrisen!
Tänkte att han kunde få ligga där och mysa en stund så jag zappade på TV:n och fastnade för Schindlers List, vilken film.
Den är verkligen så sjukt bra gjord och mina ögon fäller tårar & magen vänds ut & in.
Stackars människor.
Leva i konstant skräck och rädsla...

Känns så sjukt overkligt att det gått till på det där viset.
Vidriga människor.

Jag får alltid ont i magen av den filmen och den berör mig så mycket att jag känner av den i flera dagar efteråt.

Filmen fick iaf alla mina negativa tankar att fly illa kvickt.
BAGATELLER i en värld som ser ut som den gör.

Nu tänker jag ladda inför en sjukt mysig em/kväll i Örebro med Carina.
Det blir restaurangbesök & bio.
Vi tänker dregla lite (läs: MYCKET) över snygga människor & snabba bilar.
Ganska uppenbart vilket filmval vi gjort va?

Kan någon lova att det blir fint väder imorgon?
Jag vill gå ut på en långprommis imorgon bitti. Iofs gör jag det även om det inte är fint men det känns så mycket skönare om solen kikar fram emellanåt.
Är vädret alldeles åt skogen så får jag fortsätta med packningen inför Turkiet.
Känns dock som jag är på grön kvist när det gäller det faktiskt.


Nu ringde världens finaste mamma och kommer på besök så TJING TJONG!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar