söndag 19 maj 2013

Godkväll kära Läsare!

Jag har haft fullt upp med att njuta av alla möjligheter jag haft sen Patrik började komma hem varje eftermiddag.
Därav den dåliga blogguppdateringen.

Det är ju rena lyxen och vara två i hushållet.
Helt plötsligt behöver jag inte känna mig bunden till hemmet kl: 19.00 då 3 fina ska nattas, tvätten i maskinen är inte bara MIN uppgift inte heller disken i maskinen/diskhon och jag behöver väl knappast säga att det känns underbart.
Jag håller fortfarande på att smälta allt detta fantastiska med att vara 2 om hushållssysslorna.

Även Engla har börjat få ta mer ansvar i hemmet.
Vi har börjat med ett system som går ut på att samla stjärnor där varje stjärna är värd 10:- så när söndagen kommer får hon sin lön/veckopeng som hon kan stoppa i sin sparbössa.
Lika snabbt som hon tjänat en stjärna kan hon även bli av med en.
T.ex vid konflikter och olydnad.
Ett mycket bra system tycker jag/vi.
Engla verkar också gilla det och tar det på största allvar.

För tillfället kör vi projekt intensivtvätt här i Hammarn.
Maskinen går heeeeela tiden.
Rensar ut för små kläder och försöker ta lite av Englas kläder åt sidan som ska med till Turkiet.
Endast 12 dagar kvar nu.
Har lite småpanik för egen del...har ju knappt några kläder känns det som.
VÄGRAR köpa nytt.
Lite shorts och klänningar finns väl att rota fram och det får duga.
Tänker ju ändå bo vid poolen och där räcker ju bikini.
Å N G E S T ! ! !
Men, vad säger man, Rom byggdes ju inte på en dag och jag vet att jag är på god väg.
Jag kämpar och gör så gott jag kan OCH det räcker långt.

Börjar ha lite panik över att aerobicen och steppen snart har sommaruppehåll.
Känns inte alls kul faktiskt!!!
Iofs vet vi ju alla att sommaren bara svischar förbi så snart kör ju Heli igång igen. ;)


Nu är det dags för en dusch sen ska jag soffhänga till ishockeyn med Putte!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar