tisdag 23 april 2013

Jessicas uppochner vända vardag!

Det finns en känsla,
den känslan kallas magkänslan och det är meningen att man ska följa den,
men ibland är det svårt, såinihelvette svårt.

Jag är ganska bra på att tolka min magkänsla men ibland går jag emot den vilket sällan el aldrig blir bra.
Trots detta väljer jag att gå emot den då & då, oftast för att göra någon annan glad osv.
Att göra någon annan glad är alltid kul och absolut inte negativt i sig så det är inte dit jag vill komma,
men ibland får man betala ett högt pris.

But Heeeey, det finns inget dåligt som inte har något gott med sig!

I allt detta virr varr har jag fått distans till mycket andra saker.
Denna distans har fått mig att öppna mina ögon och se på sakerna utifrån ett annat perspektiv.
Vilket har gjort bilden klarare på många punkter.
Dock kan vissa upptäckter vara tråkiga också, men samtidigt nyttiga.
Personligheter och sådant har visat sig från en mindre attraktiv sida och jag har insett att mycket som jag trott varit menat som ett fint erbjudande el löfte inte har varit annat en "fina" meningar bara för att det ska låta bra och få dem att framstå som hjälpsamma och generösa.

Människor som bara ska ha och ha är något som jag personligen tycker är väldigt oattraktivt.
Jag lovade mig själv att inte låta detta ta upp min tid,
men FAN det går inte att ignorera när min kropp håller på att koka över OCH jag är livrädd att den gör det.

Just nu skulle jag vilja krypa in i mitt skal och inte komma ut på ett bra tag!

Tacksamhet är en annan känsla,
en känsla som jag värdesätter HÖGT!
Jag är enormt tacksam för mina 3 fantastiska ungar, mina föräldrar & syskon...men för tillfället känner jag en enorm tacksamhet gentemot Carina som ALLTID lyssnar och agerar bollplank i min uppochner vända vardag.
TACK för att DU finns och alltid är ärlig i din åsikt...Du ger mig pepp så jag mår bättre och stöttar mig när jag inte kan stå på mina egna ben OCH framförallt för att du inte ger upp hoppet om mig. Hahaha!
Sådan här Vänskap har jag aldrig tidigare erfarit.
Du är genuin...och Jag Älskar Dej!









1 kommentar:

  1. Men goa älskade DU!!! Vad glad jag blir...o blöt i ögat ♥

    SvaraRadera