tisdag 23 april 2013

Dop!
Japp då var även våran nummer 3 döpt.
Dopet hölls i Grythyttans Kyrka och blev en supermysig tillställning trots att några gäster saknades. 
(har inte så mycket bilder ännu, väntar på att få några mejlade till mig)

Elvin var sååå trött lagom till att cermonin skulle dra igång, 
men han skötte sig fin fint ändå måste jag säga.
Engla & Emil ska även de ha en eloge som stod så fint och snällt bredvid oss framme vid altaret.
Mot slutet fick Emil tjejbesök och då blev det såklart lite lek o bus,
men det är inget som stör mig iaf.
Barn är barn.

När cermonin var över och vi hämtat våra saker i sackristian däckade Elvin på Patriks arm.
Vi hann inte änns ut ur kyrkan.
Haha, gosungen.
Sen sov han sig igenom hela fikat och ytterligare någon timme efter det.
Slitsamt med dop.

Han fick så mycket fina presenter.
TACK alla!

Hans gudföräldrar är Atso & Ann-Sofie.
Min farbror och hans fru.
Kunde inte ha gjort ett bättre val känner vi. 
De har verkligen tagit uppgiften på stort allvar och går in helhjärtat i rollen som faddrar. 
Det känns så otroligt fint. 


Engla & Elvin innan dopet



Lille Emil 


Huvudpersonen
Carl Elvin Patrik Junior


Tårtorna 
inte riktigt som jag hade tänkt, men de fick duga


En liten del av gästerna

Yes, nu är det äntligen över och nu dröjer det till 1-års dagen innan det är dags att fixa och dola med kalas igen. 
Det tar enormt på krafterna att fixa med sånt här tycker jag.
Det var ju betydligt enklare när Engla skulle döpas.
(när man bara hade ett barn & ett barn som typ sov dygnet runt)
Då hade man ju all tid i världen att planera och pyssla,
resultatet blev därefter också.
SÅ FINT! 
Grabbarnas dop har såklart också varit fina men det har märks att man inte haft samma möjligheter att pyssla med detaljer osv
 och framförallt har tidsbristen varit ett faktum. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar