måndag 28 januari 2013

Måndag I´m NOT in love!

Ggggrrrr vad jag ogillar Måndagar...energin finns inte att hitta någonstans dessa dagar.
Brukar mest bli till och slöa, fixa hemma, handla och lite sånt tjafs och på kvällen är det ju kvällsgympa för Engla,
men ikväll var nog sista gången för hennes del.
Tänker inte gå in på detaljer då jag inte vet vad man får skriva osv.

Får hitta på någon annan aktivitet med henne helt enkelt.

Träning har det inte blivit någon idag heller,
men det var ett medvetet val då jag kände att det fanns annat att lägga den lilla energin som gick att frambringa på.
Det känns helt okej faktiskt, men kosten sköter jag exemplariskt. (som tur är)
Resultaten hittills är helt otroliga måste jag säga.
-2kg, -7cm i midjan, -7cm runt låret och -4cm runt bysten på ca 15 dagar. 
Så man kan säga att jag är på god väg till mitt första delmål!

Har överträffat mig själv gällande vissa övningar i träningsschemat också vilket alltid känns både kul och peppande.
Testade ju på att motionssimma i fredags,
helt nytt för mig och jag trodde att jag skulle palla max 4 längder MEN hör och häpna, det blev 50 längder totalt...alltså simmade jag/vi 1250m.
TACK Carina för en super eftermiddag!!!
Måste göras om!


Kanske dags att stänga sina blå?
Eller nej, ska nog kika lite på lite resemål.
Om läget håller sig stabilt och inget oförutsett händer så blir det sol&bad semester i slutet på Maj för mig, Engla & Patrik.
Har diskuterat det här fram och tillbaka...först tänkte vi åka själva jag & Patrik, men nej...pallar inte att vara borta från  barnen i 7 dagar.
Så då blev beslutet att åka vi tre och få skämma bort Stora Syrran lite extra.
(då har vi iaf med oss ett barn)
Små bröderna tar ju en del tid och oftast är det just hon som får "vänta" pga att man måste hjälpa de mindre.
Hon fullkomligt älskar att få göra saker på tu man hand med oss eller någon av oss.
MEN vi får väl se, kanske slutar med att alla åker el ingen, man vet aldrig!

Det lutar i alla fall åt Bodrum i Turkiet...
Patriks arbetskamrat är från Turkiet och han säger att ska man åka någonstans i Turkiet så är det just till Bodrum.
Vi har bara varit i Alanya tidigare och vi tycker transfern förstör en del av resan.
Sååå lång!
Vi är lite nyfikna på att testa konseptet All Inclusive...har hittat några alternativ.
Bodrum Imperial med Fritidsresor och så Salmakis Resort & Spa med Apollo, Engla har lagt sin röst på förstnämnda.



NATTI NATTI på Er!

4 kommentarer: