tisdag 22 januari 2013

Förlossningsberättelser

Varje gång jag läser en sådan vill jag göra om det igen, igen, igen och igen,
M E N sen kommer förnuftet och säger:

-Hejjda dej, det är en tid innan själva förlossningen och en efter också.

Då brukar det stilla sig ;)
Det här med spädis tiden är jätte mysigt osv men måste erkänna att jag för tillfället ser fram emot att Elvin blir lite större.
Så känner jag idag.
Imorgon kan jag mycke väl känna att tiden ska stå still.
Tror i själva verket att jag börjar bli less på att amma, men eftersom jag vet att det är det bästa för bebis så härdar jag såklart ut.
Även om det i början kan vara jävligt jobbigt, smärtsamt, ångestfyllt, trögt osv.
Har gått igenom den proceduren med alla tre och just i det jobbiga är det JÄVLIGT jobbigt, men i det stora hela en baggis.
Finns värre saker att genomlida.
Närheten gällande amning är svårslagen...att se de där små ögon titta en djupt in i ögonen under de stunderna går inte att slå och sen när leendet börjar komma.
AAAhhh underbara känsla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar