måndag 27 augusti 2012

Måndag Måndag

Jaha, då var det åter igen måndag och en ny vecka har tagit sin början.
Denna vecka är betydligt lugnare än förra veckan.
För den såg nämligen ut såhär:

Måndag: LEDIGA
Tisdag: Dagisstart för Engla & Emil, fotbollsträning för Engla
Onsdag: Dagislämning, USÖ m. Emil, Mullestart & Monster Truck
Torsdag: Dagislämning, KGA m. Elvin för hörselkontroll
Fredag: BVC m. Elvin

O C H ändå hann jag med rensning i hallen, tvätta ALLA vinterkläder, rensa garderober, tvätta, vika, lägga in "vanliga" tvätten, sanera hela tvättstugan (skurade golvet m. disksvamp, rensade städskåpet & skurade rent det) och så städade jag övriga huset.
(och däremellan ska det ju fixas mat och annat småfix)
Var kommer energin ifrån undrar jag mest?
Har aldrig varit intresserad av hushållssysslor what so ever och nu helt plötsligt kan jag inte sitta still utan att det kryper i kroppen.

Idag kan jag känna rastlösheten krypa fram då det egentligen inte finns så mycket kvar att ta tag i, 
men lite tvätt finns det alltid att pyssla med så det får väl bli det i dag då.
Ska även knåpa ihop en lista på höstkläder till barnen som ska inhandlas i Örebro imorgon.
Lille Elvin ska på hjärt ultraljud på USÖ,
så mami & jag tänkte passa på att köpa lite till barnens höstgarderober.

Inventerade lite när jag rensade bland alla ytterkläder och det gjorde min dag kan jag lova då jag insåg att jag inte behöver köpa vinterkläder till någon av barnen.
Y E S 
Emil och Engla behöver vinterskor, det är det enda.


Nehe gott folk, fixa lunch till två illbattingar & sen slänga Emil i säng.

Ha en fortsatt trevlig (höst) dag? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar