måndag 30 juli 2012


Hej Måndag!

Imorse var en såndär trist morgon då man varit TVUNGEN att ställa alarmet på mobilen.
Jag fullkomligt hatar det.

Prinsessan skulle bli hämtad av Farmor, Farfar & Emanuel klockan 07.00 för en liten mini semester.
Usch,
man vänjer sig aldrig att lämna bort sina barn.
När hon åkt iväg kämpade jag länge för att inte släppa fram tårarna.

Hon försäkrade mig igår att om det skulle bli för jobbigt med saknaden kunde jag ringa precis när jag ville och hade hon inte tid just då så skulle jag ringa och få tröst av Patrik sa hon.
Hon strök mig på huvudet och pussade mina kinder samtidigt som hon viskade:

-Det går bra mamma, jag är ju snart hemma igen!

Mammas stora & kloka tjej.
På något konstigt sätt är det oftast jobbigast att  lämna bort just Engla och det har blivit jobbigare och jobbigare ju äldre hon blivit. 

Hon har ringt nu e.m och berättat om dagen...
De är på Kolmården och hon hade åkt bergodalbana, sett delfin show och massa annat skoj.
Kan nog gissa att det var Farmor & Farfar som fått henne att överhuvudtaget ringa,
för bråttom det hade hon.
Nu har jag bråttom, puss puss Jag älskar Dej sa hon snabbt när hon berättat höjdpunkterna. 
Älskade Unge!


Vad har jag & Emil pysslat med idag då?

Jag har varit till MVC på en kontroll, allt såg bra ut.
(SF-måttet justerades till ett mått som jag var mer tillfreds med)
Det har ju varit 2 andra som mätt de senaste gångerna och idag när Eva mätte såg det mer lovande ut tyckte jag, eller det höll sig till kurvan bättre. 
Sen åkte vi ut till Kröken och hängde en stund, men rastlösheten och lugnet tog musten ur oss alla 4 så vi tog oss en tur till KGA.
Kollade lite affärer, käkade på Mc D och litte sånt där.
Jag fyndade en Teddy overall till Bebis på Lindex, 75:- spänn, det är ju nästan gratis. 
Trist och behöva tänka på vintern, men men nu har han en overall iaf. 
Hoppas bara den passar i vinter, men det borde den göra.

Börjar känna mig lite stressad över bebis ankomst,
har verkligen N O L L koll,
skulle behöva ringa en städtant som kommer och hjälper mig att röjja i kaoset, ta hem spjälsängen, fixa diverse inköp, packa BB väska (både min o bebis), förbereda kläder till Patrik ifall han kommer till KGA direkt från Sthlm som sist, plocka fram kläder till Bebis, hämta skötbordet osv osv.
Listan är lång vill jag lova, men VAR är orken???
Inte här i alla fall!






Brun/Turkos/Lime från Lindex 75:- 


Mums sa Emil...



Just ja, beställde en sån där babynest häromdagen,
någon som har erfarenhet av dessa?
Är det en bra grej eller helt bortkastad?
Till Er som ej vet vad det är googla: babynest
(beställde dock en "fejk")
Tyckte 900:- var lite saftigt för en sådan grej och speciellt när den antagligen INTE kommer användas till fler än ett barn. 

Jag tyckte den verkade fiffig då man kan ha den precis överallt och bebis känner sig ombonad precis som i magen. 
Kanske denna bebis vill samsova då är den ju perfekt och ha emellan mamma & pappa och man slipper oroa sig för att man lägger sig på bebis, i spjälsängen (eftersom den är väldigt stor och icke så mysig när de är nyfödda), ja, jag tyckte den hade många bra användningsområden faktiskt. 



Ha en trevlig kväll allesammans!



2 kommentarer:

  1. Oliver ville inte sova själv och sov endast på mig i början
    Sen provade jag att ha honom i ligginsatsen till vagnen brevid mig och det fungerade, dock bara på natten. På dagen vill han helst inte ligga själv
    Tittade då på babynest och snugglenest men valde
    att köpa ett babynest och är nöjd med det
    Tycker det fungerar utmärkt! Han sover nära mig men ändå inte på mig
    (Sover visserligen bara länge en period under natten, sen bara småstunder)
    Sen tycker jag den är bra då man kan ha den i spjälsängen när man ska vänja han att ligga där
    Sen att man kan ändra storleken på den och att det är lätt att ta med sig :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt underbar tjej hon verkar vara lilla Engla...
    Så klok å vis =)

    Kramiz

    SvaraRadera