torsdag 8 december 2011

~Skönhet~

Kvällsöppet är ett program som blivit en stor favorit hos mig.
Igår handlade det om botox.
(innan det hade Kalla Fakta ett repotage om just Botox)

Jag är absolut ingen djurrätts aktivist, tvärtom, kan ibland tycka tt vissa går liiiite väl långt i kampen om att rädda djuren,
men självklart är jag emot djurplågeri och dylikt.
Jag skulle t.ex aldrig sluta äta kött, sluta dricka mjölk, använda kläder gjorda på ull etc

MEN,
det som gjorde mig så otroligt illa berörd var att se dessa möss liiiida ända in i det sista,
svårt att andas, förlamning, ja, ren skär smärta pga att människor vill spruta in toxinet Botox lite här och var.
Varje D O S Botox kräver minst 40 möss.
Jag mådde illa igenom hela programmet.
Sen, debatten i kvällsöppet efter då...HUA vilka argument (är det änns värt och kallas argument?)...och hon New York frun, hur fasen kan man tycka att det är snyggt att spruta i så mycket Botox så man mest liknar JOKER i Batman?
Antingen har jag missuppfattat ordet vacker eller så ser de inte själva hur illa det verkligen ser ut.
Hon är säkert en jätte gullig människa och hennes utseende ska ju inte påverka detta såklart, men tror verkligen att man kan bli blind efter tag. (Beroendeframkallande?)

Jag är absolut inte emot skönhets ingrepp eller skönhetsoperationer i sig, sålänge det inte drabbar andra.
Just det här med gifter i kroppen kräver ju tyvärr många djurs lidande, medan kirurgiska ingrepp bara drabbar den det berör.

Vill man ändra något som man har komplex för eller något som orsakar lidande & problem i allmänhet så tycker jag faktiskt det är helt upp till var och en och man ska respekteras lika mycket för det.
Personen i fråga ska inte dömmas pga av utseendet även om det tyvärr är väldigt vanligt now days.
Sen att man har åsikter om reslutatet osv.
Det måste man ju få ha, eller?
Jag personligen tycker ju som sagt var inte om Botox utseendet, då speciellt läppförstoringar.
Tycker det ser makabert ut, M E N ska också poängtera att jag sett EN person som lagt in filler i läpparna och på henne såg det helt okej & naturligt ut.
Oftast ser det ju inte ut så...men det finns såklart undantag.

Det viktigaste i detta med skönhetsingrepp tycker JAG är att man gör det för sin egen skull och inte för någon annans.
Jag hatar vissa saker hos mig själv som Patrik fullkomligt älskar,
men det gör ju inte mig gladare i längden.
Jag vill ju gilla sakerna själv och inte genom honom.

Detta kan diskuteras i oändlighet...Kul tycker jag....men nu sätter jag PUNKT!



Vackert?

2 kommentarer:

  1. Man får inte glömma at botox också används inom sjukvåden för att hjälpa också. Att spruta in det bara för att man vill bli "snyggare" är ju dock bara så jädra krokat.

    SvaraRadera
  2. Jag är också ett fan av kvällsöppet!satt bänkad igår,och mådde lite illa också för de stackars mössens skull!
    Var filen god?!

    Kram

    SvaraRadera