tisdag 29 november 2011

~Härliga Nattningsstund~

Jaaaaa, ikväll var den såååå Välkommen!

Gick in i Englas rum tidigare för och lägga in lite filmer i deras tillhörande fodral,
men det ska jag säga Er var inte det lättaste.
Fodral borta, filmer borta och fullständigt K A O S i filmhyllan.
(jag sorterar gärna dem i ordning, var film på sin plats)
Meeeen den ordningen var inte längre aktuell så att säga....Arrgggghhhh!

Jag började gå igenom fodral och lägga i dem som tillhörde fodralet osv
(flickan äger ett gäng filmer)
Detta ledde till att jag även började leta efter de filmerna vars fodral gapade T O M T och det i sin tur ledde till att H E L A rummet fick sig en genomgång i letandet efter filmer och dess fodral.

Rev ut alla backar med diverse leksaker och attiraljer i en enda stor hög på golvet.
(ångrade mig liiiiite kan jag säga)
FY F*N vad grejjer...
Bad ägaren till alla saker att hämta en pappkasse där vi kunde slänga sånt hon inte leker med längre.
Lite ledset gick hon till köket och hämtade kassen,
det ledsna gick över när hon insåg att hon själv skulle få bestämma vad som skulle kastas & inte (nästan iaf).
Till slut lät såhär:

-Äsch mamma, det här leker jag ju inte med längre

Och så kastade hon det utan protester.
Detta tog sin lilla stund vill jag lova, men nuså...
Barbies & My Little Ponys delar back
Legot i sin back
Pysselsakerna har även hittat sitt hem, även dockkläderna & kökssakerna.

O C H filmerna står sorterade och klara på golvet i väntan på att komma upp i hyllan.
Vilket får bli morgondagens sak att fixa till.
(några fodral gapar fortf. tomma & några filmer har inget fodral?)

När detta var klart och det var dags att fixa till barnen för kvällen säger Engla att hon har lite ont örat (i hålet) och jag slog ett getöga.
Fick en shock...
Såg ut som hela örhänget åkt in i hålet, kladdigt & varigt.
(hon & en kompis hade busat på dagis och så hade örat hamnat i korselden)
Försökte såklart verka cool lugn, men det är svårt när barnet blir ledset och förtvivlat i tron om att jag måste ta bort örhänget.
Fick muta med en det ena en det andra för att få göra rent det.
Det slutade med att vi gjorde en deal...
Jag skulle ge Emil välling och lägga honom sen skulle hon och jag duscha och på det sättet göra rent.
ABSOLUT inte med tops.
Och fick jag göra detta skulle hon få välja vad hon ville till kvällsfika.

Emil i säng, sen var det dags.
Gick hur bra som helst...inga protester...gjorde rent med bomullspads och asolsprit....Till min LYCKA såg jag att det sett MYCKET värre ut än vad det var.
När allt kladdet var borta såg det riktigt fint ut.
Fick t.o.m göra rent med tops till slut.

Hon önskade även att få duscha själv medan jag torkade mig osv och det fick hon såklart.
Jag lämnade badrummet i ca 2-3 min,
kommer tillbaka och Engla är i full färd med att skura duschdörrarna med mitt NYA SCHAMPO & BALSAM.
(då snackar vi inte shampo från Billige Niklas för en 10:a)
Mina nya MATRIX produkter från Frizzan Frida...
Arg?
JAAAAAAAA!
(som tur va hann hon inte göra slut på det)

Detta va liksom droppen kände jag.
B U M S i säng.
(efter att hon fått välja kvällis, en banan)

Nu är även hon nerbäddad och sussar gott sen ett tag tillbaka!

Själv ska jag ta mig en kopp te och nån knäckemacka...har för tusan glömt att äta middag idag,
sen tänkte jag se på Kär & Galen och Pojkväns akademin.
Två program som är sådär "lagom" att slötitta på.

2 kommentarer:

  1. Haha jag skrattade lite smått när jag läste om schampot men fattar att det inte var så skoj...Har också en liten sessa som gillar att putsa rutor på duschkabinen...Mitt schampo är i HÖGT förvar ;)

    //Kram Carola

    SvaraRadera
  2. Tack så jätte mycket!
    Ja, det är nu livet börjar.. :)

    SvaraRadera