tisdag 25 oktober 2011

~Ljuvliga Tisdag~

Att jag sovit kasst inatt är bortblååååst! Haha...


Imorse ringde kl: 07.00 (eftersom städerskan skulle komma vid 08.00)
Vi snoozade till 07.30 eller rättare sagt jag gjorde, ungarna sussade skönt.
Men när jag gått upp och piggnat tilll lite väckte jag de små söta.
Städerskan ringde och berättade att hon skulle bli lite sen OCH det gjorde ju absolut inget.
Fixade frukost åt barnen, påklädning, tandborstning etc etc

Iväg till Pyret med Stor, Jag & Liten åkte och fixade lite ärenden, typ tanka bilen & fylla spolarvätska.
(harkel harkel, detta är INTE saker som ingår i mina uppgifter)
HAHA, jag brukar mest bara köra (kanske att jag kör en snabbtvätt ibland)
Det andra passar vi på att fixa när Patrik är hemma.

Sen styrde kosan till Kröken för frukost dejt.
Hängde där då jag INTE ville vara hemma under tiden som städerskan var i Hammarn.
Dagen flöt på...fick massor med saker gjorda...

Alex tog med båda barnen från Pyret så jag slapp åka neråt.
Vid 17.00 drog Nilla på kör medan jag och Alex förberedde inför middagen.
Alex drog & handla och jag passade barnen.
Tacos stod på menyn...Otippat? Näe inte direkt!


Nu äntligen är jag hemma och jag ska INTE sticka under stolen med att jag N J U T E R av det jag ser och det jag doftar...R E N T...kliniskt rent, jag har synat tavlorna, hörnen, under soffan, listerna you name it!
Känns otroligt skönt och ha det såhär rent & fräscht men det bästa av allt, JAG har inte lyft ett finger...Städerskan är deffinitivt Välkommen åter.
(om 2 veckor mer exakt)
Det är värt varenda krona (iofs var ju detta inget som drabbade våra kronor)
Men ni förstår vad jag menar!
Skulle lätt betala de kronorna extra för att slippa städningen.

TACK Mami & Papi för bästaste födelsedags presenten.


Nu ska kolla klart på Pojkväns Akademin eller vad det nu heter...galet program iaf!
Ska försöka komma i säng någesånär i tid,
dagislämning och promenad med Fia & Wera väntar i morgon bitti.
Som jag längtat...


Ha en trevlig kväll alla ni!

1 kommentar:

  1. Låter underbart ju...får man fråga vem denna städerska e? Jag menar de e ju snart dax för julklappar o ja vet ja vad jag skulle önska mej..hihi

    Kraam

    SvaraRadera