tisdag 18 oktober 2011

~Heldag i Örebro~

Denna regniga dag har spenderats i Örebro, dock en aning längre än tänkt.
Skulle till USÖ med Emil kl: 13.00 och därefter stod det matshopping på schemat.

Vi var i tid till sjukhuset, t.o.m i så god tid att Lilleman hann äta sin lunch där innan undersökningen.
Med facit i hand hade han nästintill hunnit äta sin mellis där också...
GGggggRrrrr
Läkare & Doktorer behöver minsann inte passa besökstider.
Ca. 30 minuter efter den bokade tiden dök doktorn upp...pratade lite, kollade lite, fixade intyg etc
sen var det klart och sköterskorna skulle ta över.
Sköterskan smög in och berättade att de var lite sena så vi fick leka lite där innen i rummet en stund.
No shit tänkte jag...
Efter ett bra tag dök hon upp igen med bra nyheter tyckte hon...

-Ni kan gå direkt till Kem lab och ta blodproverna...

GAH!!!
Och varför kunde de inte informerat oss om detta innan?!
Jaja, bara och knata iväg genom kulverten till andra sidan USÖ...
(Sami hämtade bilen sålänge eftersom parkeringsavgiften endast var till 14.30!!!)
Väl där...
Vi slapp iaf kösystemet och kunde glida in till första lediga dam.
Stick, Tårar, Blod ja ni vet ju hur det går till...

Men sisodär kl: 15.00 lämnade vi USÖ...galet ju!
tvåjävlatimmar för något som kunde ha fixats på 1 timme MAX!
Jaja, tur att Emil är en nöjd Bebis...

Mellisen fixade Nilla i baksätet medan vi styrde kosan mot City Gross för en premiär tur.
Helt okej affär faktiskt...
Blir nog fler besök där!
Hittade äntligen Nestle´s välling kartong (30L)
Ville ju såklart utnyttja min fina rabattkupong ;)
Jag insåg snabbt iaf att jag absolut INTE är prismedveten...Frågade Nilla om typ allt...
Vad som är dyrt vs billigt...
Bra eller Anus...ja, jävligt anus eftersom man antagligen kan spara en del pengar på att vara prismedveten, men O R K A ?
Näe, inte jag i alla fall.
Lite koll har jag väl, men nån krona hit eller dit känns som det spelar mindre roll.
Huvudsaken är att butiken är fräsch och att de har det utbudet jag söker.
(fräscha grönsaker, frukt & kött)
Jag är ingen fan av typ Euroshoppers produkter om jag säger så, betalar gärna någon krona mer och vet att det är bättre kvalité.

Sen for vi hemåt...jag 2500:- fattigare...men då slank det ju såklart ner en och annan "roligintemedpålistan"sak också.

Passade på att hämta Englas nya bilstol på Direkten när vi ändå passerade.
Vi har hamnat i ett dilemma här i Hammarn.
Emil har vuxit ur babyskyddet (av förståliga själ) vilket resulterar i att vi måste ha en ny bilstol till honom.
Engla får vändas framåt om 2 månader och då skulle hon få en framåtvänd bilstol och Emil skulle ta hennes som hon har nu, meeeen eftersom nu Emil vuxit som en jagvetintevad under sina första 8 månader sprack planen...
Tänkte först köpa en ny stol till Emil, men fann det vääääldigt onödigt eftersom Engla snart ändå skulle vändas framåt och då hade vi helt plötsligt  haft en stol till övers...
Så nu fick Engla vändas lite tidigare & Emil sitter perfekt i hennes gamla.

Så denna dag har varit fullspäckad minst sagt!!!


Imorse när jag hörde väckarklockan ringa vid 8-tiden tänkte jag:

-Jag längtar tills jag får gå och lägga mig ikväll

OCH det kära läsare dröjer inte...synd bara att mina böcker inte hunnit komma ännu.
Är så lässugen
Läste Håkan Nessers - De ensamma när vi va i Grekland....och insåg att jag verkligen saknar att läsa.
Sist jag läste var i slutet på graviditeten med Emil.
Då malde jag bok efter bok.
Måste vara detta höstrusk som spökar...ÄLSKAR och krypa ner med en kopp te och en BRA bok.


Imorgon står det nog hemma pyssel på schemat och sen träning på kvällen.


GODNATT PÅ ER!!!!


p.s TACK Maria & Carina...det värmer och veta att NI finns där! d.s

2 kommentarer:

  1. Haha, då var vi på City Gross samtidigt då ;) Jag var där med Julia o Jimmy igår em...premiärturen dit för mig oxå :)

    SvaraRadera
  2. vad kul att ta del av dina två förlossningsberättelser=) jag älskar också att läsa om dem,eller ja nu iaf när jag själv gått igenom en!Innan kunde jag inte se på förlossningar på teve för jag var så rädd,men det är ju helt annat nu när det är "över".trots smärtan är dte ju en väldigt vacker upplevelse!

    Det är så typiskt sjukhus!Man behöver inte komma i tid egentligen för dom är alltid sena!..

    KRAM!

    SvaraRadera