onsdag 31 augusti 2011

~Ledsen~

Jag blir ledsen över att människor behandlar sin Vänner som crap sometimes.
Ibland kanske Vännen inte är ute efter just din åsikt utan mest vill prata av sig, har den tanken kanske aldrig slagit Er?
Det kanske räcker med att vara en god lyssnare...ibland!
När jag ringer någon som jag verkligen vill prata av mig med (oftast Syster) så vet jag för det mesta redan hennes åsikt i ämnet, men vill ändå prata med just henne eftersom hon är en suverän lyssnare och försöker se det från min synvinkel.
Ventilation kallas detta...och det behöver de flesta människor.
Vill man ha någons åsikt så frågar man ju oftast efter den, i annat fall vill man väl egentligen bara få ur sig diverse energi dragande skit ur systemet.
Då behövs en bra lyssnare, inte en moralpredikare!!!


Börjar med natten....SUVERÄN!
Emil åt välling vid 20.00 ungefär och somnade i bilen hem från Örling efter Robinson, sov skönt ända tills det var dags för frukost vid 9.00 imorse...synd att mamma ÅTER igen hade svårt för att somna.
Grubblade på allt möjligt, men nu känns det okej.

På f.m återlämnades min dotter av Moffa...
Lunchförberedelser stod på schemat!
Pastasås m. kyckling, smaksatt m. curry & ingefära...sallad till mej & pasta till Englis
Engla fullkomligt ÄLSKADE det!!!
Vid 14-tiden kom Johanna, Nea & Moa på mellisfika, super trevligt!
Johanna är en väldigt varm människa...önskar fler kunde se henne för den hon verkligen är!

Senare kom Helena för och köpa en overall och då passade Engla & Klara på att leka lite,
medan vi mammor tjattrade om lite allt möjligt!


Nu har Emil precis somnat, Engla & Jag har käkat middag, nu ligger hon i badet.
Hon höll på att somna här i soffan och det är liiiite väl tidigt för nattning ännu...


Antar att det är en hel del spänningar och oro som släppt under dagen då jag nästan håller på att somna.
Emil har haft en liten kink dag också, typ den första på 6 månader =/
(säkert inte speciellt kinkig, men ovant för mig och då tryter humöret)
Antagligen är det fler bissingar på gång + att han är lite förkyld stackarn.
Tur det är nattning även för honom snart...


Imorgon blir det fullt ös igen...men sen är det FREDAG och då kommer Hjärtat hem och vi får dopgäster som ska spendera helgen hos oss.
Så denna helg kommer bli något utöver det vanliga känner jag!!!




3 kommentarer:

  1. Låter både bra och mindre bra :/ skickar massor av värme till er och vi saknade Engla idag . Men jag tänkte också på att ni hade säkerligen MASSOR att stå i inför lördagen? Kram kram <3

    SvaraRadera
  2. Alldeles för många människor dömmer folk för dess utseende istället för deras härtan!

    /Carola

    SvaraRadera
  3. Tack Jess. Vilka fina ord du skriver...
    Kraaam!
    / Hon med J:et :)

    SvaraRadera