måndag 29 augusti 2011

~Åter igen Måndag~

Ytterligare har en måndag gått till historien.
Det är 1 dag mindre tills våran Patrik äntligen kommer hem igen, men denna helg kommer antagligen bara swischa förbi...
Fredagen kommer endast innehålla dopförberedelser (mys också såklart), Lördagen är ju själva dopdagen och antagligen blir det trevligheter hela denna dag/kväll M E N Söndag, då rackarns ska det mysas!

Idag har vi varit till KGA och fixat pass åt Lilleman inför Greklands resan.
Det gick ju smööörfint,
1,2,3 tagning K L A R T !
Ingen omtagning där inte, Prinsen glodde in i kameran som vanligt och så var detta ur världen.
Nu behövs inget nytt förrän om 5 år.
Efter polisstationen for vi till Bokia och inhandlade lite pyssel till dop pysslet.
Min hjärna sammarbetade inte riktigt så vi får se hur detta kommer se ut =/
Stjärnor, vitt, lj.blått & silver är iaf huvudtemat och någon prinskrona som dyker upp lite varstans.
Vi får se hur jag får till det...

Sen var det dags för lunch för alla 4...det blev MAX, undrar varför inte McDonald´s har några nyttigare burgar alternativ?
Jaja, nu tycker ju jag iofs bättre om MAX i vilket fall, men jag kan inte låta bli att undra.
Deras Delifresh Low Carb är ju bara såååååå god!
Testa ni som INTE gjort det redan.
Sen var det hemfärd...
Nilla tog med sig kidzen till Kröken  medan jag tog en tur till samhället för att införskaffa ett blått sidenband & ett E till dopklänningen.
Tror jag inhandlat det mesta nu faktiskt förutom lite komplement till fikat.

I Kröken började vi pyssla lite smått, Nilla fixade stjärnkakor & jag klippte stjärnor för brinnande livet.
Hann även börja på GÄST boken som alla ska få skriva i på Lördag.
Gjorde även en beställning på servetter från Calligraphen, samma ställe som jag beställde Englas ifrån.


Känns skönt och ligga hyffsat till i planeringen & fixet såhär tidigt på veckan...Det mesta som är kvar att fixas kan ej göras förrän på fredag och lördag morgon...t.ex Tårtdekoration, kakdekoration, pyntning av lokalen, dukning etc.
Inväntar även ett Präst besök för och stämma av lite om programmet.
Det enda jag vet är att jag vill ha psalmen "Tryggare kan ingen vara" .
Den hade vi på englas dop också och så hade vi "Idas sommarvisa", men den känns inte aktuell till detta dop, så ska försöka hitta en som passar in på Lill Prinsen.


Oj, detta blev ett långt inlägg kära ni...tur jag hittade något annat att skriva om än det jag tänkte!
BITTRA människor åter igen, vafan, hur svårt kan det vara och säga vad man tycker face to face istället för i skrift?
(speciellt om det handlar om en Vän)


HA EN TREVLIG KVÄLL!




1 kommentar:

  1. åhh vad underbart med grekland!!!var måånga år sedan jag var där,men vill dit igen någongång!Hoppas ni får en underbar och mysig resa=)

    SvaraRadera