fredag 17 juni 2011

~Emil & Jag~

Sami & Pappa var här med lite lunch åt oss idag, från Hammarns Vägkrog.
Med sig till Örling fick de Englisen.
Morbror Sami har blivit något av en favorit i hennes liv.
När vi är i Örling är det bara Sami som hägrar, hon är mer uppe hos honom än nere hos Mummi.

Och jag,  jag  myser med Emil som sover gott på mitt bröst...just såna här ögonblick får mina ögon att tåras av lycka...jag njuter av varje minut...av tyngden i hans lilla kropp mot mitt bröst, hans andetag som gör att hans kropp sakta höjs & sänks och bevisar att han finns här hos oss, hans små händer som försiktigt killar mitt skinn när han rör fingrarna i sömnen, hans tysta knorrande ljud,  ja ALLT som har med denna lilla människa att göra! Vårt andra älskade mirakel!
Efter allt han varit med om och ändå ligger han här, så trygg och fin...våran Kämpe, våran älskade son och Lillebror.
Tacksamheten är gränslös och likaså Kärleken!
Emil & Engla är det absolut finaste & värdefullaste Vi har! 



Engla & Emil några dagar efter OP


TA INGET FÖR GIVET, njut av nuet!


När Patrik kommer hem är det handling som gäller, middag ikväll blir fetaost fyllda lövbiffs rulader och till det en smarrig sallad, behöver även handla ingredienser till munkar och lite annat småkrafs.
Tänkte försöka mig på att göra munkar i helgen,
mammas är ju sååååååååå goda och jag hoppas innerligt att jag lyckas göra iaf nästan lika goda. =)
Det är värt ett försök i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar