tisdag 5 april 2011

~Världens sämsta Mamma~

Det är så jag känner mig idag och det är I N T E på smått vis,
det skär i mitt mamma hjärta vill jag lova Er.

Det har varit en mycket turbulent dag,
det känns som att jag endast har skällt och varit allmänt irriterad mot min Älskade dotter.
Ibland undrar jag hur mycket "bus" man hinner med på en dag egentligen?
Med "bus" menar jag inte bara materiella sådana,
utan även "stöddiga" kommentarer, lipningar etc.
Är det något som får mig och tända till så är det just dessa stöddiga kommentarer och svar.
(morsarv...antagligen får jag igen på detta vis)
Jag vet ju också att bästa medicinen är total ignorering, men det är INTE lätt när man kokar.
Det som gör mig mest arg är,
JAG SJÄLV!
All denna irritation idag är ju pga min trötthet och saknad!
Och får ABSOLUT inte gå ut över henne och Emil...Vilket det gjort idag.
Fy skäms på Mej.

Måste verkligen pussa o krama Englisen extra mycket imorgon...Vi hann med en hel del av den varan även ikväll när vi pratade igenom dagen.
Mycket handlar nog om uppmärksamhet eftersom hon har en Lillebror som kräver en del tid och uppmärksamhet.
Speciellt nu när han varit extra tuttig...
Längtar till han blir lite mer självständig, men samtidigt försöker jag njuta av denna underbara lilla Bebis.
Lilla o Lilla...
Han växer ju sjukt fort...mellan 300-500g i veckan...



Nej, nu ska jag se BB och försöka sova bort detta dåliga samvete...

1 kommentar:

  1. Nej nej nej nej så får du absolut inte känna...Du e den bästa mamma dina barn kan få! Det är tillåtet att känna som du gör o att bli irriterad eller arg över ett visst beteende de skulle ja tro händer ALLA föräldrar =).

    Det har då iaf jag blivit,visst man e väl inte jättestolt över sej själv i just dom stunderna. Det viktiga är väl,som du ju själv skriver,att man sätter sej sen i lugn o ro o pratar igenom de som hänt.

    Mamma blev arg/irriterad/ledsen för att du....osv Så att dom verkligen förstår.

    Hade de precis som du ibörjan då Matteo inte gjorde annat än låg vid tutten tyckte ja,o Devin tyckte de va ganska tråkigt..men vi försökte göra de bästa av situationen så Devin brukade sitta bredvid o bläddra i en bok eller rita.

    Ibland satt ja tillome på golvet i hans rum o ammade,även om ja inte aktivt va me o körde bilar eller byggde lego så verkade han ändå tycka att jag liksom va me o lekte med honom.

    Oj de blev långt de här...=)

    Men slå inte ner på dej själv för de här o de säger absolut ingenting om dej som mamma...

    Ny dag nya tag...Hoppas du fått sova ordentligt.

    Kraamar

    SvaraRadera