onsdag 6 april 2011

~Carpe Diem~

Flytt?
Är det så jobbigt egentligen? Dyrare, javisst, men för tillfället ser jag fler fördelar än nackdelar.
Nära syster, mer jobbmöjligheter, vi får en vardag tillsammans, distans till "vissa", slippa lessna/saknande barn, bättre barnomsorg m.m
Självklart är det ju inte "bara" att flytta...finns säkert massa nackdelar som jag ínte tänkt på ännu,
men å andra sidan finns ju denna håla kvar om hemlängtan skulle bli för stor!!!
Då har man ju iaf testat? Eller?

C.S ge mig gärna feedback på detta ;) du har alltid så kloka ord att dela med dej av!
Tack för den senaste kommentaren...

1 kommentar:

  1. Ojoj de här e ju inte lätt hörrö...=)

    Jag kan ju egentligen bara tala utifrån mej själv o om jag var du/er o hade möjligheten då skulle ja helt klart testa.

    En sak som ligger på minussidan de e ju att man ofta flyttar ifrån familj o vänner men ni e ju i en lite annorlunda situation eftersom du även skulle flytta TILL din familj,dvs Patrik o att du faktiskt kommer ha din syster i närheten så du kommer ju ändå ha den tryggheten o stödet liksom.

    O vad gäller vänner så kan de ju kännas jävligt jobbigt att flytta ifrån men riktiga vänner står man lika nära oavsett avstånd. O de e ju faktiskt inte andra sidan jorden ni skulle flytta till så även om man inte ses lika ofta så har man ju faktiskt möjligheten att åka o hälsa på.

    o eftersom ni båda har era föräldrar här så misstänker jag att de inte kommer gå alltförlänge mellan Hfs besöken...=)

    Beroende på vart man flyttar så kan de ju skilja en hel del i vad man får för hus för vilka pengar. Ja vet att skulle vi köpa ett liknande hus som de vi har i Karlstad ja då får man punga ut me ett par mille liksom...Sånt får man väl oxå ha me i beräkningarna hur de skulle funka...

    Men jag känner såhär...Ska ni testa så ska ni göra de nu. O de tycker jag för att barnen är små en så kort tid o ni ska båda få dela den tiden med era barn.Den kommer aldrig tillbaka o Patrik borde vara med om den tiden,både för sin o barnens skull. O de e ju bättre att flytta nu än o vänta tills Engla börjat skolan o så för då kan de ju bli lite besvärligare att rycka upp rötterna...

    O som du säger...Hfs finns alltid kvar o vem vet då kanske situationen ser helt annorlunda ut o ni kan ha en vardag tillsammans även här...

    "Ångra hellre saker du gjort än saker du inte gjort" heter de väl...=)

    Hur ni än gör hoppas ja att ni båda plus era barn kommer vara nöjda med beslutet...

    Vet inte om ja va till någon hjälp men det här e helt klart den längsta kommentar jag någonsin skrivit alltid något...haha

    Kraam

    SvaraRadera