söndag 30 januari 2011

~Åter igen är det Söndag~

Som vanligt blir det dålig update under helgerna, men dessa värdefulla dagar ägnar jag mig åt annat än datorverksamhet.
Så, vad har hönt under helgen...?
Fredagen var väldigt lugn och skön, tror jag o mannen kröp till kojs redan vid 22-tiden faktiskt,
och det var vääääldigt skönt.
Lördagen började med lämning av Prinsessan till Mummi & Moffa för lek o bus med kusinerna från Nykvarn, medan Jag & Patrik åkte till Lindesberg för "Bettans" första besiktning, och det gick strålande, nu är det bara och tuta & köra ytterligare 2 år till nästa gång.

Resten av dagen och kvällen spenderades i Örling...
utedag, bastu, middag, Alfapet, släktingar och bara massa trevligheter...Tror klockan var 02.00 när vi styrde "Bettan" hemåt.
"Borta bra, men hemma Bäst!"

Idag sussade Fru Bark ända till kl: 13.00
Patrik & Engla for till Sikfors vid 10-tiden och jag kunde med glädje burra ner mig ytterligare några timmar under täcket.
Känns som att jag verkligen behöver ALL extra sömn jag kan få just nu...
När Patrik & Engla kom hem slog de på "Pippi" och la sig i soffan en stund de också.
Man kan ju sammanfatta dagen som en riktig SLÖIS dag.

Nu till kvällen har vi käkat våfflor till middag & nu har Patrik o Englis lite kvalitets mys/nattning innan allt bra börjar på TV:n och han o jag kan goooosa ner oss i soffan o skeda. Mi Lajki!
Juat ja, Engla testade mjölk idag, för första gången...helt okej tyckte hon, men efter några munnar säger hon:

-Mamma, jag tror vatten är bättre

Sötnöten, men nu har hon iaf testat och det kommer väl sinom tid.
Jag har ju klarat mig utan mjölk när jag var liten så jag personligen ser inte detta som något bekymmer,
och inte BVC heller...

Nu kom mannen ut, så detta får räcka för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar