söndag 7 november 2010

~Slappna av vettja~

Ammning hit och dit...
Sluta ta åt er och gör som ni vill och det som passar Er!!!
Hittills har väl ingen unge dött av att inte ammas.
Personligen ammade jag Englis i helt i 4-5 månader sen halvt eller vad det kallas tills hon var 6 månader utan några problem alls.
Funderade aldrig på något annat eftersom det funkade från dag 1.
När hon började äta smakisar så blev hon mer & mer ointresserad av bröstet, så varför tvinga henne?
Helt naturlig övergång tycker jag, och helt utan några som helst problem.

Funderar inget på detta med mat inför Räkans ankomst heller,
finns det mjölk och allt funkar så kör jag på som med Englis annars finns det ju annat.
Det finns ju liksom andra saker att lägga energi på än att oroa sig för om ungen får i sig tillräckligt med mat eller inte?!

Sen har jag väl endel personliga åsikter i detta med ammning,
men inget jag skulle välja att slänga upp i ansiktet på morsor som väljer att INTE amma sina ungar.
Var och en gör som de själva tycker...



Ha en trevlig kväll!!!

1 kommentar:

  1. Bra Jessica!!! Håller helt och hållet med dig!!! Kram Linda

    SvaraRadera