onsdag 10 november 2010

~MUSJÄVEL~

Jag hatar ljudet av en fälla som smäller och musjäveln hoppar runt & väsnas!!!
Jag är GRINFÄRDIG!!!

Men idag har iaf jag & Nilla lagt ut 2 STORA fat med råttgift!
Det låter kanske som att jag har invasion av möss,
men så är inte fallet såklart...
i mitt fall räcker det med en musjävel så går jag i totalspinn.
Har oftast 1-2 möss denna årstid...
och de brukar hålla sig i sopskåpet, som TUR är...

Nu kan jag inte öppna skåpet heller eftersom musjäveln ligger där med fällan runt halsen.
Jag vet att den inte kan ligga där och ruttna,
men imorgon bitti kommer Nilla, så tills dess hinner den inte ruttna iaf,
det enda den FÖRHOPPNINGSVIS gör är och skrämma bort eventuella besökare/släktingar!
FY FAN, detta förstörde min kväll!!!

1 kommentar:

  1. Usch för små möss! Jag hade möss i köksskåpen i en lägenhet jag bodde i tidigare och en dag hittade jag en liten död mus i en tomflaska i sopskåpet. Men då tyckte t.o.m jag synd om den lilla kraken som irrat ner sig där för en skvätt vin o sedan inte kunnat ta sig upp utan svalt till döds ;)

    SvaraRadera