onsdag 24 november 2010

"Jag har aldrig sett Anna Ankas program men hur utrycker du dig? äcklar du dig av feta personer? eller äcklar du dig i folk som äter mycket, Jag har inga som helst problem att äta 2kg godis på en smäll! Vad äter din man? äcklas du av honom också, eller bara då han äter? och jag menar du är ju inte dirket slimmad heller! Tolka mig på rätt sätt nu, menar absolut inget illa! Undrar bara hur du resonerar när du säger att du äcklas av vad folk stoppar i sig!"


SVAR: Om du hade tittat på Anka programmet kanske du kunnat läsa mellan raderna lite Frida, (trodde du kunde läsa mig bättre för även om du kan trycka i dej 2kg godis i en smäll, så skulle t.o.m du tycka att deras sätt att konsumera mat/fett what so ever, inte ser klokt ut.)
Men antar att det är en smula överdrivet eller ihopklippt för att se värre ut än vad det kanske är.
Jag äcklas INTE av feta människor, jag äcklas av tanken på mej själv i ett sådant missbruk...Alltså mat/socker/fett missbruk.
Vad Patrik äter? Hm, dålig koll eftersom han typ aldrig e hemma...
Och att jag INTE är slimmad är jag väl medveten om Frida, kämpar på ständigt för att slippa extra kilon, och det  tycker jag är det enda jag kan göra...Tänka på maten o motionen...Vill inte lägga mig under kniven!!!
Men än sålänge (bortsett från att jag e gravid) lider jag inte av varken övervikt eller fetma, och mitt mål är verkligen inte att se "pinn" smal ut heller, been there done that, inget för mej, jag trivs med "måttligt" med hull.

Tar inte din kommentar på fel sätt, eller vad vet jag...Men har iaf försökt ge svar på mitt sätt att "uttrycka" mej...
Vilket jag skrivit förr....jag skriver från min hjärna för stunden....tänker inte ett dygn, sen skriver...
Alla utrycker sig olika...och alla tolkar olika...jag har valt bort vissa bloggar just pga att jag inte förstår hur de som skriver tänker...Man behöver ju inte läsa de bloggar som har en tendens att beröra än negativt.
Och de flesta som läser min blogg dagligen känner mej väldigt bra och vet hur jag tänker och fungerar...





Citerar mej själv!

Alltså seriöst, stoppar folk i sig sån där skit (mängden), på riktigt? (tittade till på TV:n)
Kanske skulle ha frågat produktionsbolaget ist...om det e fejk eller taget från riktiga livet
Fan jag spyr...
På tanken av mej SJÄLV sittande och trycka i mej allt det som stod framdukat på bordet!
Munkar, korv, bakelser, godis m.m UEÄCK!
Jag e inget fan av fikabröd, korv, bakelser, godis okej...ibland.
Jo jag tycker det e gott med godis, I B L A N D ! ! ! Inte 1kg åt gången...Blääää!
Se svar ovan...
Och dessutom INTE varje dag...
Jag lider verkligen med Er där ute som har ett sockerberoende...
På samma sätt som jag lider med människor med nikotinberoende, drogberoende m.m
Umgås med en som lider av just det där med sockerberoende,
och det e fan lika jobbigt att sluta med det som med cigg eller snus tillexempel.


Hoppas du fått lite mer inblick i vad jag menade med inlägget?!
Absolut inte min mening att trampa NÅGON på tårna eller såra någon...

1 kommentar:

  1. Vad jag menade med inlägget var Hur utrycker du dig? Tänkte mest på 90% av dina närmast vänner som inte dirket är hälsosamma snarare tvärtom! Blir inte de ledsna över hur du skriver om deras beteende?
    Jag personligen skämms inte över min "övervikt" men är medveten om hälsorisken och blir varken sårad eller trampad på tårna.
    Skrev "Tolka mig på rätt sätt nu, menar absolut inget illa" för att du inte skulle göra jordens grej av det!

    SvaraRadera