söndag 18 mars 2018

Solen skiner Himlen är Blå!


Alltså det här vädret, kan inte säga det nog många gånger...hela kroppen spritter!!! ☀

I fredags var jag ledig och det njöt jag & grabbarna av till max.
Mysfrukost i soffan till film startade vår dag...underbart!
På em var det dags för kvartsamtal för Elvin del.
Underbara unge och underbara Regnbågen. Kan inte med ord beskriva känslan i denna mammakropp.

På kvällen åt vi middag med Cissi, Albin & Wilma på Corren...ännu mer glädje.
Att samla energi och måbra feelings med fina människor är balsam för själen.
Engla följde med hem till Wilma och sov över. De skulle visst ha lite SPA mys. Goa Tjejer ❤

Vi andra åkte hem och laddade för lördagens hockeyavslutning. Föräldramatch 🙈

Lördagmorgon packade vi oss iväg till isladan och spelade hockey för brinnande livet.
Vi hade så sjukt kul, både vuxna & barn. Helt klart roligaste på länge.

Efter fika & diplomutlämning åkte jag till gymmet och körde ett benpass och därefter bestämde jag mig för en promenad i solen. Promenerade mot Örlingshållet då Patrik skulle köra pojkarna dit. De hade visst mormor & morfar längtan.

När jag promenerat en stund fick jag feeling. Tänkte köra en snabb intervall för att få upp lite puls men det kändes så jäkla lätt och endorfinerna sprudlade...så jag fortsatte att springa. Fantastisk känsla! Solen i ansiktet och favoritmusiken i öronen gjorde underverk. Jag hade kunnat springa hur länge som helst...men efter 40 min kom familjen ikapp mig.

Upp till Örling med kidsen. Hem och duscha, fixa till sig för att sen äta middag i Karlskoga.

Idag har vi haft en riktigt soft dag. Hemmahäng, simträning i Filipstad för alla barnen, handling och pizza till middag.

Nu har jag krupit till kojs och laddar för en ny arbetsvecka.

Hoppas ni alla haft en fin helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar