söndag 19 mars 2017

Skridskohelg ❤

Underbara helg...

I fredags var jag ledig och dessa lediga fredagar är guld värda.
Patrik var på kurs några timmar så det var bara jag & grabbarna hemma.
Mys och sänghäng hela förmiddagen.

När Patrik kom hem var han sugen på att göra någonting med barnen så vi styrde bilen mot Örebro.
Vi spenderade några timmar på Lek & Buslandet och avslutade kvällen på MAX.
Självklart fick en gottepåse från Hemmakväll följa med hem 😍 bästa godiset ever.
Väl hemma parkerade jag & Patrik oss i soffan och tittade på Jurassic World i 3D. Grymt bra måste jag säga...riktigt bra effekter. Tänk vad ett par glasögon kan göra för filmupplevelsen.

Lördagmorgon började med förberedelser för Engla som skulle spela hockeymatch i Karlskoga och grabbarna skulle vara, en hos moffa och en hos farfar.  

När allt var fixat styrde vi bilen mot Karlskoga.
Vilka brudar....
De var superduktiga allihop.
Engla gjorde en kanonmatch som back, hennes favoritposition. Kanske har pappan haft ett finger med i valet. Haha.
HIK brudarna vann båda matcherna 👊🏼👍🏻 så jäkla kul för dem...

När vi kom hem åkte Engla till Miranda för övernattning, Elvin skulle promt vara kvar hos Mummi & Moffa och Emil som egentligen ville sova hos farfar ville hem så igår kväll var det alltså bara jag, Patrik & lille Emil hemma. Mysigt, speciellt för Emil, han tyckte det var helfestligt att vara ensam med oss ❤

Idag har vi varit i ishallen på skridskokalas så ännu mer ishall och hockey alltså. Grabbarna älskar att få åka skridskor och Engla tycker det är kul och kunna lattja lite utan att det är full utrustning och allvar som gäller.
Det här med att ha barn som gillar att röra på sig är ju fantastiskt.
Sjukt kul och kunna göra det tillsammans också.

Häromdagen sa Engla i bilen på väg hem från skolan;

- Vettja om jag skulle ta mig en löptur när jag kommer hem...

Hon ville egentligen att jag skulle följa med men jag hade fullt upp med middagsbestyr så hon gav sig ut ensam.
Jag förklarade en liten runda och det blev en tur på ca 2,5 km.
Stolt som en tupp var hon när hon kom hem.

Grabbarna verkar ta efter henne också. Vilket jag självklart uppmuntrar.
De får testa det de vill och sen välja ut favoriterna.
I Englas fall har det varit svårt att välja eftersom hon gillar allt men som tur är är fotboll & ishockey säsongssporter. Så det är bara en stund på hösten & våren som det blir dubbelt. Annars funkar det ganska bra och hon gillar det.
Gympa, dans, ishockey & fotboll är vad hennes vecka består av...men nu i vår vill hon börja på löpklubbens träning. Så då faller en fotbollsträning bort.

Själv promenerar jag och springer mest men lägger in styrketräning emellanåt och då fokus röv & ben. Vill inte ha en röv nere vid knäna 🙈 då får hellre armarna se taniga ut 😂 skämtosido. Alla muskler får sitt men jag gillar att träna ben o rumpa mest.
Sen tycker jag det är viktigt att det klaffar så Patrik kan haka på också nu när även han är igång. Hinner vi inte till gymmet då tar vi promenader istället.

Endorfinerna skjuter i höjden vilket man än väljer.
Inge nikotin el alkohol för vår del heller och bara en sån sak gör underverk för kropp & själ.
Patrik firar snart 4 mån utan snus.
2 partysnusar har tagit under hela den tiden.
Så jäkla starkt gjort.
Det är sjukt vad pengar den där skiten kostar och till ingen nytta.

Idag blev det ett låååångt inlägg men jag fullkomligt bubblar inombords.
Fantastiskt

Jag förundras av många tingen också men det håller jag för mig själv.
Mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Ögonen öppnas mer & mer.
Gah, ibland är man otroligt naiv måste jag motvilligt erkänna.
Tack till er som ryckte upp mig & öppnade mina ögon...

Nu är det kvälla i Hammarn ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar