tisdag 23 augusti 2016

Min modiga stora tjej ❤

Igår var jag och Engla i Grythyttans skola  och hälsade på i 3D.
Vi har pratat om att hon ev skulle byta skola men hon fick börja terminen i Hällefors för att känna efter lite sen planerade vi in ett studiebesök i Grythyttan.
Så igår var det alltså dags.
Redan på f.m viskade hon till mig att hon ville byta skola.
Så medan de hade idrott ringde jag och ordnade med rektorn.

Både jag och Engla tyckte att skolan är toppen.
Både läraren och barnen tog emot henne bra och hon kände sig välkommen.

Men det absolut viktigaste är att Engla trivs och mår bra vilket hon verkar göra. Idag är hon ju där utan mig så det ska bli spännande att höra vad hon tyckte idag. Jag tycker hon är otroligt modig, byta klass & skola är ingen barnlek. Hon har ju gått tillsammans med de flesta sen förskolan.

Igår när hon slutat i grythyttan åkte vi till Hällefors så hon fick säga Hej Då och tömma sin bänk. Det gick också bra...

Hoppas hon kommer trivas bra i nya klassen.
Jag som mamma är otroligt glad över hennes beslut i alla fall, av många anledningar.

                                ❤

Status mig själv ...
Jodå det går åt rätt håll iaf men aningen smärtpåverkad är jag allt ännu.
den här gången ska jag verkligen lyssna kroppen och inte förhasta mig i mina beslut.
Saknar dock jobbet men men...vill iaf vara helt smörtfri innan jag går tillbaka.

Pojkarna får vara hemma från dagis nu när jag är hemma och det är ju inte helt fel att nöta soffa och mysa med dem hela dagarna. Underbart! Jag och Emil tittar Nicke Nyfiken och lilleman sover än. Det är en riktig tröttmössa till 4-åring vi har här i familjen Bark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar